شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام دولابی

حوزه/ نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از دلایل اصلی پراکندگی و بد بختی ها، تشنج و عصبیت های قومی و نژادی مسلمانان، وجود حکامی است که نه تنها در صدد اتحاد مسلمین نیستند، بلکه آنان بازیچه دست اجانب قرار گرفته و به تشنج و نفاق در کشورهای اسلامی دامن می زنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاجی ابوالقاسم دولابی در جمع طلاب، اساتید، روحانیون و اقشار مختلف مردم قزوین در مسجد شیخ الاسلام، با تسلیت رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: پروردگار متعال با حضور و وجود پیامبر اکرم(ص) بزرگترین نعمت خود در جهان را به تمامی انسان‌ها هدیه کرد، حضوری که از ابتدا تا کنون هموراه با خیر و نیکی بوده است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص سبک زندگی اجتماعی پیامبر گرامی اسلام(ص)، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم فلسفه بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) را تعلیم و تزکیه مردم اعلام کرده است؛ همچنین هدف اساسی نبوت پیامبر(ص) را آگاه کردن مردم و دور کردن جامعه از جهالت و برقرار کردن مردم بر سیر و اخلاق عنوان کرده است.

وی ادامه داد:  وجود حضرت محمد(ص) مایه سعادت بشریت است و باعث می شود انسان به مرحله دانایی دست پیدا کند. پیامبراکرم(ص) نه تنها گل سر سبد تمام بشریت به شمار می رود بلکه گل سرسبد تمامی پیامبران نیز قلمداد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم دولابی تصریح کرد: در شرایط کنونی دو عامل مهم باز دارنده، سد راه وحدت و اخوت مسلمانان در دنیای اسلام است، یکی از آن عوامل عدم استقلال حکام کشورهای اسلامی است که بر اثر وابستگی های مستمر، نمی توانند طبق دستورات قرآن عمل کنند و ملت های مسلمان را به هم نزدیک سازند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اصلی  پراکندگی و بد بختی ها، تشنج و عصبیت های قومی و نژادی مسلمانان، وجود حکامی است که نه تنها در صدد اتحاد مسلمین نیستند، بلکه آنان بازیچه دست اجانب قرار گرفته، به تشنج و نفاق در کشورهای اسلامی دامن می زنند.

وی اظهار کرد:  یکی دیگر از عواملی که نمی گذارد مسلمان ها با هم متحد شوند، اختلاف افگنی های دشمنان است، زیرا اتحاد مسلمین منافع جهان کفر را با خطر مواجه می کند و آنان ترس دارند که اگر مسلمانان به هم نزدیگ شوند همه چیز را آز آنان خواهد گرفت.

مدرس حوزه و دانشگاه بیان داشت: یکی از تلاش های شبانه روزی دشمن این است که نگذارد مسلمانان متوجه منافع خود شوند، به همین دلیل به جنگ و خشونت دامن می زنند تا مسلمین را در حالت بلا تکلیفی نگهدارند تا حتی فرصتی برای خود سازی و بازسازی تفکر و اندیشه هم نداشته باشند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha