جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اذان از مناره‌های مسجدی در سوئد پخش می‌شود

حوزه/مسجدی در شهر کارلسکرونا در استان بلکینگه در جنوب سوئد برای نخستینبار اجازه پخش صدای اذان از بلندگوهای مسجد را به دست می‌آورد. این مجوز تنها در روزهای جمعه قابل اجرا خواهد بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از آناتولی، مسجدی در یکی از شهرهای سوئد، اجازه پخش صدای اذان برای دعوت به نماز در روز های جمعه را به دست آورد.

مسلمانان در شهر کارلسکرونا در استان بلکینگه واقع در جنوب سوئد، مجوز پخش اذان برای نمازهای پنجگانه یومیه را در روزهای جمعه به دست آورده‌اند.

عبود الرحمن تمارجی، رئیس انجمن فرهنگی اسلامی در شهر کارلسکرونا گفت: این نخستین باری است که مسلمانان شهری در سوئد اجازه پخش اذان از بلندگوهای مسجد را پیدا می‌کنند. البته این تنها فاز اولیه است و ما از بلندگوهای مسجد فقط برای اذان‌گویی در روز جمعه استفاده خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: ما هنوز نمی‌دانیم چه برخورد و واکنشی از سوی مردم و ساکنان محلی انتظار داشته باشیم، به ویژه اینکه مسجد در یک منطقه مسکونی واقع شده و هدف ما نیز این است که به مرور زمان موقعیت‌مان را توسعه دهیم و فعالیت‌مان را در این زمینه به تدریج افزایش دهیم.

تمارجی با بیان اینکه مسجد کارلسکرونا تنها مسجد در استان بلکینگه است که دو مناره دارد، اضافه کرد که اعضای مسجد 5 سال پیش برای ساختن این مناره‌ها به شهرداری درخواست داده‌اند و با گذشت 5 سال، اجازه ساخت این دو مناره تنها 50 روز پیش صادر شده است.

لازم به ذکر است شهردار شهر استکهلم پایتخت سوئد، در سال 2013 اجازه پخش اذان از مناره‌های مسجد را برای نخستین بار در روزهای جمعه صادر کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha