یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین زمانی

حوزه/ مسئول دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه های علمیه گفت: مدیریت حوزه های علمیه کشور پس از وقوع زلزله، اقدام به راه اندازی ستاد حوزوی حوادث غیر مترقبه با شرکت ۱۵ بخش و نهاد حوزوی حوزه علمیه قم کرد تا بتواند به بهترین شکل، خدمات مناسبی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی امشب در جلسه ستاد حوزوی حوادث غیرمترقبه استان کرمانشاه که در دفتر نماینده ولی فقیه استان برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام رضا(ع) و درگذشت هموطنان غرب کشور، اظهار داشت: مدیریت حوزه های علمیه پس از وقوع زلزله، با شرکت 15 بخش و نهاد حوزوی حوزه علمیه قم، اقدام به راه اندازی ستاد حوزوی حوادث غیر مترقبه کرد تا بتواند به بهترین شکل، خدمات مناسبی داشته باشد.

وی ابراز داشت: قریب به 30 مصوبه در جلسه اول این ستاد داشته ایم که خوشبختانه پس از تأیید، اکثر این مصوبات به انجام رسیده است.

مسئول دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: بخش های گوناگون حوزه علمیه قم، اعزام طلاب و روحانیون را به منطقه انجام داده و هر مرکز بر اساس توان خود فعالیت خوبی داشته که قابل تقدیر است.

دبیر ستاد حوزوی حوادث غیرمترقبه تصریح کرد: ایجاد آهنگ مشترک برای نیروهای اعزامی به مناطق زلزله زده از سوی نهادهای حوزوی، از برنامه های ما بوده است که خوشبختانه به درستی انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی بیان داشت: جمع آوری کالاهای اساسی برای زلزله زدگان از دیگر فعالیت ها بوده که به خوبی انجام و برای مناطق زلزله زده ارسال شده است.

وی اظهار داشت: طلاب در این حادثه مخلصانه وارد منطقه شده و سختی ها را به جان خریده و دین خود را أدا کرده اند؛ البته بیش از این وظیفه داشته که باید به بهترین نحو انجام دهیم.

مسئول دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه های علمیه ابراز داشت: گروه های گوناگونی همچون گروه مشاوره در قم آماده اعزام هستند که در صورت نیاز می توانیم این عزیزان را به مناطق زلزله زده اعزام نماییم.

دبیر ستاد حوزوی حوادث غیرمترقبه خاطرنشان ساخت: اعلام نیازمندی های کالاهای اساسی از مباحثی است که منتظر اعلان آن بوده تا بتوانیم آماده نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی تصریح کرد: بیش از یک صد میلیون تومان از سوی طلاب و مراکز حوزوی برای زلزله زدگان اختصاص داده شده که اقلام اساسی خریداری و به منطقه ارسال شده است.

وی بیان داشت: آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه نیز ظهر روز یک شنبه در استان کرمانشاه حضور پیدا خواهند کرد تا از نزدیک از مناطق زلزله زده و مدارس علمیه ای که در این حادثه تخریب شده اند، سرکشی نمایند.

مسئول دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه های علمیه در پایان اظهار داشت: ایجاد هماهنگی و همکاری میان نهادهای گوناگون در استان کرمانشاه از نیازهایی است که مسئولان مربوطه باید بر آن اهتمام داشته باشند.ش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha