جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
دیدار حجت الاسلام زمانی با آیت الله علما

حوزه/ مسئول دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه های علمیه گفت: در حال حاضر قریب به ۶۰۰ طلبه از سراسر کشور در استان کرمانشاه حضور پیدا کرده و مشغول امدادرسانی، کمک رسانی، پاسخگویی به مسائل شرعی، همیاری با کودکان و نوجوانان، و ... می باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی صبح امروز در دیدار با آیت الله علما، نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ضمن تسلیت شهادت امام رضا(ع) و وفات جمعی از هموطنان غرب کشور در زلزله اخیر، اظهار داشت: خوشبختانه حضور روحانیت از قم، کرمانشاه و سایر استان ها در زلزله اخیر منطقه غرب کشور بسیار پررنگ بوده و خدمات رسانی مناسبی در موضوعات گوناگون انجام شده است.

وی ابراز داشت: در حال حاضر قریب به 600 طلبه از سراسر کشور در استان کرمانشاه حضور پیدا کرده و مشغول به امدادرسانی، کمک رسانی، پاسخگویی به مسائل شرعی، همیاری با کودکان و نوجوانان و ... می باشند.

مسئول دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: شب گذشته جلسه ستاد حوزوی حوادث غیرمترقبه استان کرمانشاه با حضور اعضای ستاد در همین دفتر برگزار و نظرات و پیشنهادات اعضای محترم جمع آوری و به اجرا در خواهد آمد.

دبیر ستاد حوزوی حوادث غیرمترقبه تصریح کرد: پس از وقوع زلزله در استان کرمانشاه، قریب به 20 نهاد حوزوی در قم گردهم آمده که در آن 30 مصوبه به تصویب رسیده و بخش بالایی از آن به اجرا درآمده است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی بیان داشت: احیاء مساجد سطح شهر، اقامه جماعت در مساجد، عیادت از بیماران در بیمارستان ها، برگزاری کلاس ها برای کودکان و نوجوانان، مشاوره با خانواده های آسیب دیده، پاسخگویی به مسائل شرعی مردم و همکاری در توزیع کالا، از جمله وظایف روحانیت است که در این روزها باید انجام بپذیرد.

وی اظهار داشت: جایگزینی طلاب جدید از برنامه های ماست که در این راستا مقرر شده طلاب تازه نفس در منطقه حضور پیدا کرده و به فعالیت بپردازند.

مسئول دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه های علمیه ابراز داشت: اعزام طلاب خواهر برای مشاوره با خانواده های آسیب دیده از برنامه های ماست تا بتوانیم کمک رسانی مطلوب روحی داشته باشیم.

دبیر ستاد حوزوی حوادث غیرمترقبه خاطرنشان ساخت: امروز قریب به 300 طلبه در منطقه ثلاث باباجانی حضور داشته و مشغول امدادرسانی و کمک رسانی می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی تصریح کرد: در همان روز اول در قم چادرهایی نصب شد تا بتوانند اقلام و کالاهای اساسی را دریافت و به مناطق زلزله زده ارسال نمایند.

وی بیان داشت: خوشبختانه طلاب در این مسئله با کمک مالی خوبی به استقبال آمده و مبالغ مناسبی دریافت شده است.

مسئول دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه های علمیه ابراز داشت: حمایت از طلاب و اساتید آسیب دیده از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه، مرکز خدمات حوزه های علمیه و ... از جمله مصوبات ستاد حوزوی حوادث غیرمترقبه بوده است که به اجرا در خواهد آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha