سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله هاشمی شاهرودی

حوزه/ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز جبهه استکبار با درک این ظرفیت عظیم و با درک ظرفیت محبت اهل بیت (ع) و درک مفهوم ظلم ستیزی در میان مسلمانان درصدد است با ارائه نسخه‌های جعلی از اسلام تحریف شده در قالب اسلام تکفیری و ارائه برداشت‌های غلط از جهاد از تحقق ارزش‌های ناب اسلامی جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی، صبح امروز در اجلاس جهانی «محبان اهل بیت (ع) و مسئله تکفیری‌ها»، در سالن اجلاس سران تهران، گفت: نخبگان جهان اسلام باید همگان را به این حقیقت توجه دهند که حب اهل بیت (ع) اختصاص به شیعیان ندارد و از مشترکات اسلام است و امروز باید ولا و محبت اهل بیت(ع) عنصر وحدت بخش میان مسلمانان و حق طلبان عالم باشد.

وی ادامه داد: برگزاری اجلاس امروز با نابودی شجره خبیثه داعش و بازپس گیری آخرین سنگر‌های آن‌ها در سوریه و عراق مصادف شده است و این پیروزی را به رهبر معظم انقلاب و دولت و ملت سوریه و عراق، حزب الله عراق، نیرو‌های جهادگر و سپاه پاسداران و نیروی قدس سپاه تبریک می‌گویم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز جبهه مقاومت اسلامی از هر زمانی فراگیرتر شده است و باید با تمسک به تعالیم اسلام ناب و برگرفته از فهم صحیح قرآن و سیره اهل بیت(ع) با فتنه گری‌های صهیونیسم بین الملل مقابله کرد.

وی با اشاره به این که در شکل گیری القاعده و داعش، فکر تکفیری وهابیت نقش اساسی داشت و توانست با حمایت استکبار، جهان اسلام را به چالش بکشد، تصریح کرد: تا افکار انحرافی از بین نرود، جهان اسلام آسوده نخواهد ماند.

مودت اهل بیت (ع) ضامن تحقق اهداف بعثت رسول الله(ص) است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام  اظهار کرد: مودت اهل بیت(ع)، سبیل الی الله و ضامن تحقق اصلی‌ترین هدف بعثت و همچنین بخشی از رسالت رسول الله (ص) و در امتداد آن است.

آیت الله هاشمی شاهرودی ابراز امیدواری کرد: این اجلاس به حرکتی جدید در وحدت هر چه بیشتر میان مذاهب اسلامی با محوریت حب اهل بیت (ع) منجر شود.

وی گفت: به شهادت قرآن کریم، انبیا در قبال بار رسالت هیچ اجری از مردم مطالبه نکردند و در این میان فقط پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) است که از جانب خداوند مکلف به مطالبه اجر از مردم شد و این اجر از جنس مادی و مظاهر دنیوی نبود، بلکه از سنخ محبت و مودت و پیوند با اهل بیت (ع) بود که سود این مطالبه هم به امت اسلامی برمی گردد نه پیامبر.

آیت الله هاشمی شاهرودی با اشاره به مشقت‌های رسول اکرم (ص) در راه رسالت، مودت اهل بیت(ع) را فراتر از محبت خواند و افزود: مودت اهل بیت (ع) موجب رسیدن به مقصود اصلی هستی و وصول الی الله است.

وی به جنبه‌های احساسی و عاطفی انسان اشاره کرد و گفت: این جنبه‌ها در کنار مفاهیم محض عقلی موجب حرکت و تعالی انسان می‌شود و راز تعالیم انبیا در مقایسه با تعالیم فلاسفه نیز همین تشخیص بعد قلبی و عاطفی است چراکه اتصال قلبی و عاطفی مردم و اهل بیت (ع) علاوه بر اتصال عقلی موجب می‌شود که زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان تحرک بیشتری پیدا کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این سوال که آیا عنصری غیر از محبت و مودت می‌تواند هرساله بیش از ۲۰ میلیون نفر را در راهپیمایی عظیم اربعین گردهم آورد، افزود: این اقتدار و شکوه اهل بیت (ع) است که در پیش چشم جهانیان قرار می‌گیرد و مودت خدا، رسول و اهل بیت، روح دین است.

آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: آیا باور‌های عقلی صرف و بدون عشق و عاطفه و احساس می‌تواند تابلو‌های زیبایی از ایثار و شهادت طلبی را در عراق، سوریه، یمن، بحرین و نیجریه رقم بزند؟

وی افزود: راهپیمایی اربعین و حضور غیرشیعیان و غیرمسلمانان در این حرکت عظیم گویای ظرفیت عظیم حب اهل بیت(ع) در ایجاد وحدت برای تحقق انقلاب جهانی اسلام است.

آیت الله هاشمی شاهرودی با اشاره به حدیث ثقلین و آیه تطهیر گفت: همه مفاهیم عالی اسلام در سیره و سلوک اهل بیت (ع) موجود است و امروز جبهه استکبار با درک این ظرفیت عظیم و با درک ظرفیت ولا و محبت اهل بیت (ع) و درک مفهوم ظلم ستیزی در میان مسلمانان درصدد است با ارائه نسخه‌های جعلی از اسلام تحریف شده در قالب اسلام تکفیری و ارائه برداشت‌های غلط از جهاد از تحقق ارزش‌های ناب اسلامی جلوگیری کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: در همه نسخه‌ها و قرائت‌های جعلی مذکور، محور مشترک، دشمنی با اهل بیت (ع) و دشمنی با دوستان اهل بیت (ع) است.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha