جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
آیت الله اعرافی در دیدار رئیس حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: در عصر پساداعش، باید متوجه و مراقب توطئه های جدیدی برای احیای جریان های تکفیری در کشورهای منطقه باشیم و تمام تلاش و توان خود برای خشکاندن ریشه های فکری و معرفتی اندیشه افراطی گری را با تکیه بر حفظ وحدت و پرهیز از اختلافات قومی و مذهبی بکار گیریم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، آیت الله اعرافی در دیدار رئیس حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان که عصر امروز در سازمان مرکزی جامعه المصطفی در قم برگزار شد، ضمن خیرمقدم و تبریک به مناسبت اعیاد ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام صادق(ع)، فرارسیدن هفته وحدت و نیز پیروزی ملت عراق و سوریه در برابر جریان تکفیری صهیونیستی داعش، خاطرنشان کرد: هر انسان منصفی اگر حوادث و جنایات چند سال اخیر این گروه تروریستی را به خاطر بیاورد، باید قدردان فداکاری دلاورانی باشد که برای مقابله با داعش ایثار و از خود گذشتگی نمودند.

مدیر حوزه های علمیه افزود: باید به خاطر بیاوریم که اگر این مجاهدت ها نبود، عراق و سوریه در چند ساعت می توانست توسط داعش سقوط نماید و در این صورت، همه جهان اسلام در معرض این توفان سهمگین ترور و قساوت قرار می گرفت؛ با توجه به این حقایق، تمام جهان اسلام باید شکست داعش در عراق و سوریه را جشن بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به مشارکت خود در کنار سایر مسلمانان در خاموش نمودن فتنه داعش افتخار می نماید، تصریح کرد: در عصر پساداعش، باید متوجه و مراقب توطئه های جدیدی برای احیای جریان های تکفیری در کشورهای منطقه باشیم و تمام تلاش و توان خود برای خشکاندن ریشه های فکری و معرفتی اندیشه افراطی گری را با تکیه بر حفظ وحدت و پرهیز از اختلافات قومی و مذهبی بکار گیریم.

آیت الله اعرافی، داعش را دارای ریشه های فرهنگی و فکری در برخی کشورهای متحجر منطقه دانست و خواستار تلاش همه علما و اندیشمندان مسلمان برای معالجه این تفکر فرهنگی و معرفتی ویرانگر در جهان اسلام شد.

عضو شورای عالی حوزه، قم و جامعه المصطفی را از نمادهای وحدت میان ایران و افغانستان خواند و اظهار داشت: جمعیت فرهیختگان و علمای افغانستانی در قم، پیام آوران وحدت و یکدلی میان ایران و افغانستان هستند و باید مورد تقدیر و توجه قرار گیرند .

آیت الله اعرافی، با اشاره به تحصیل چند هزار طلبه اهل سنت در مراکز مختلف جامعه المصطفی در ایران و خارج از ایران، از آمادگی المصطفی برای توسعه ارتباطات و همکاری ها با حوزه های اهل سنت افغانستان و نیز افزایش پذیرش طلاب اهل سنت از این کشور خبر داد.

مدیر حوزه های علمیه در پایان حفظ مصالح جهان اسلام و مسلمین را از راهبردهای اساسی جامعه المصطفی برشمرد و افزود: امیدواریم افغانستان مانند همیشه دارای نقشی موثر در جهان اسلام باشد و  سفر جنابعالی برای تقویت روابط دو کشور و مصالح جهان اسلام سودمند واقع گردد.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، حاج محمد محقق، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جامعه المصطفی و دیدار با آیت الله اعرافی، به شرایط حساس حال حاضر جهان اسلام و افغانستان اشاره کرد و اذعان داشت: مسئله داعش و گروه های تروریستی از مسائل مهم امروز جهان اسلام به شمار می رود و با توجه به شکست داعش در عراق و سوریه، تمرکز این جریان امریکایی – صهیونیستی در افغانستان افزایش  یافته است.

رئیس حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان افزود: همان فکر و اندیشه ای که به دنبال شکل گیری داعش در عراق و سوریه بود، امروز به دنبال تثبیت حضور این گروه تکفیری در افغانستان هستند که عدم توجه به آن، مشکلات عدیده ای را برای ملت افغانستان و همه کشورهای منطقه به دنبال خواهد داشت.

شایان ذکر است: در ادامه این دیدار دو طرف درباره مسائل مختلف و راهکارهای افزایش همکاری های علمی و دانشگاهی به گفت وگو و تبادل نظر پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha