شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی هوشیاری امت اسلامی و محور مقاومت در برابر توطئه های آینده دشمن را ضروری دانست و گفتند: دشمنان سعی می کنند از راه های دیگری ایجاد جنگ، تفرقه و نزاع کنند که اگر بیدار باشیم آنها موفق نخواهند شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار جمعی از علما و شخصیت های شرکت کننده در  اجلاس جهانی محبین اهل بیت(ع) و مسأله تکفیری ها از کشور روسیه، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفتند: آنچه در اجلاس تهران انجام شد یک کار بی سابقه و بسیار جالب بود که محبین اهل بیت(ع) را از تمام فرق اسلامی دور هم جمع کردند.

ایشان افزودند: مسلمانان در شرایط فعلی باید کاری کنند که وحدت میان آن ها حاصل شود، به همین دلیل باید نقطه های وحدت را پیدا و بر آن ها تأکید کنیم.

معظم له محبت اهل بیت(ع) را عامل مهم وحدت بین مسلمین دانست و اظهار داشتند: هیچ مسلمانی را نمی توان پیدا کرد که بگوید نسبت به اهل بیت رسول الله(ص) محبتی ندارد.

ایشان ادامه دادند: شیعیان، اهل بیت(ع) را امام می دانند، برخی هم ممکن است این بزرگواران را امام ندانند اما همه در محبت خاندان پیامبر مشترک هستند و ریشه این مطلب هم در قرآن مجید و هم در روایات اسلامی آمده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر این که باید با استفاده از دستور قرآن و روایات گرد محبت اهل بیت(ع) اجتماع کنیم، ابراز داشتند: باید دست به دست هم داده و اجازه ندهیم کسی در امت اسلامی اختلاف ایجاد کند.

معظم له عنوان کردند: برای اینکه اتحاد مسلمین محکم باشد باید تمام مذاهب اسلامی به مقدسات یکدیگر احترام بگذارند، ما اجازه نمی دهیم که شیعیان به مقدسات اهل سنت اهانت کرده و یا این که اهل سنت به مقدسات شیعه اهانت کنند؛ بنابراین هیچ مذهبی نباید به مقدسات مذهب دیگر اهانت کند.

ایشان با اشاره به پیروزی های اخیر جبهه مقاومت خاطرنشان کردند: ما نتیجه اتحاد را در سوریه و عراق در مقابل داعش مشاهده کردیم یعنی وقتی مسلمان ها متحد شدند و شیعه و اهل سنت دست به دست هم دادند، توانستند بر دشمن خطرناک پیروز شوند.

معظم له اضافه کردند: پیروزی های اخیر تجربه بسیار موفقی بود که همه آن را دیدند و باید از این مسأله برای آینده اسلام درس عبرت بگیریم، در حال حاضر باید مراقب و هوشیار باشیم و فکر نکنیم که داعش تمام شد و دشمن خاموش می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی هوشیاری امت اسلامی و محور مقاومت در برابر توطئه های آینده دشمن را ضروری دانست و گفتند: دشمنان سعی می کنند از راه های دیگری ایجاد جنگ، تفرقه و نزاع کنند که اگر بیدار باشیم آنها موفق نخواهند شد.

ایشان افزودند: اگر به دستورات اسلام در محیط زندگی عمل کنیم، اسلام جاذبه پیدا می کند و هر روز گروه های دیگری به سوی اسلام می آیند؛ اخلاق اسلامی جاذبه مهمی دارد که پیغمبراکرم(ص) هم از این اخلاق اسلامی استفاده و مردم را به اسلام دعوت نمودند.

معظم له تأکید کردند: علما و نخبگان امت اسلامی نیز  باید این روش پیغمبر اکرم(ص) را ادامه دهند و در این صورت خواهیم دید که بسیاری به دین اسلام جذب خواهند شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha