دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تقدیر از برگزیدگان پژوهش حوزه علمیه خواهران ایمانیه

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: پژوهش در کشور غریب است و باید با برنامه ریزی های لازم این نقض را در کشور جبران کنیم، چرا که اساس توسعه و پیشرفت جامعه بر پژوهش و دستاوردهای پژوهشی استوار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین،حجت الاسلام  غلامرضا شرافتی امروز در مراسم تقدیر از برگزیدگان مسابقات پژوهشی حوزه علمیه خواهران شهرستان تاکستان، به اهمیت پژوهش در مدارس علمیه اشاره کرد و گفت: پژوهش در کشور غریب است و باید با برنامه ریزی های لازم این نقض را در کشور جبران کنیم، چرا که اساس توسعه و پیشرفت جامعه بر پژوهش و دستاوردهای پژوهشی استوار است.

وی با بیان این که جامعه  باید به این باور برسد که پژوهش از اهمیت خاصی برخوردار است و به پژوهشگران احترام بگذارند و آنان را عملا تکریم کنند، افزود: ما امروز در کشور با وضعیت مطلوب پژوهشی فاصله داریم و هنوز بخش های مختلف جامعه به موضوع پژوهش باور ندارند.

این محقق حوزوی تصریح کرد: سازگارترین کاری که یک طلبه می‌تواند در کنار زندگی شخصی انجام دهد، کار پژوهشی است و این کار در تقویت روح نشاط و امیدواری در طلبه‌ها بسیار مؤثر است.

حجت الاسلام  شرافتی ادامه داد: وضعیت فعلی حوزه های علمیه خواهران، دارای بهترین وضعیت برای تحصیل بانوان در حوزه دین است و در بهترین زمان با وجود ابزار پژوهش، تحصیل و تبلیغ قرار داریم، لذا طلاب باید مهمترین نیازهای جامعه را دریافت و رساله های علمی منظم و دقیقی ارائه نمایند.

استاد حوزه علمیه قزوین خواستار حمایت از طلاب پژوهشگر شد و بر ضرورت تربیت طلبه تراز انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: طلاب علاوه بر تهذیب و تزکیه نفس و فراگیری علوم دینی، به پژوهش نیز توجه ویژه داشته باشند.

برپایه این گزارش، در مراسم  از برگزیدگان مسابقات پژوهشی حوزه علمیه خواهران شهرستان تاکستان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha