سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
تصاویر/ مراسم رونمایی از کتاب سیر مطالعاتی عقاید و کلام اسلامی

حوزه/استاد حوزه علمیه گفت: تاریخ اسلام به ‌نوبه خود از عصر جاهلیت شروع می‌شود و چنانچه فردی به‌ درستی با ویژگی‌ها و مختصات این عصر آشنا نباشد نمی‌تواند نسبت به برکات آمدن دین مبین اسلام پی ببرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین پیشوایی در مراسم رونمایی از کتاب سیر مطالعاتی عقاید و کلام اسلامی که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، گفت: سیر مطالعاتی تاریخ اسلام نیز ازنظر ساختار شبیه به سیر مطالعاتی عقاید و کلام اسلامی بوده؛ اما در تاریخ اسلام مقاطع مختلف با منابع مختلفی وجود دارد که ضرورت تسلط بر آن‌ها بسیار مهم و حیاتی است.

وی افزود: تاریخ اسلام به‌ نوبه خود از عصر جاهلیت شروع می‌شود و چنانچه فردی به‌ درستی با ویژگی‌ها و مختصات این عصر آشنا نباشد، نمی‌تواند نسبت به برکات آمدن دین مبین اسلام پی ببرد.

استاد تاریخ اسلام ادامه داد: تاریخ عصر نبوی نیز مختصات، منبع و ویژگی‌های خاص خود را دارد که لازم است به‌درستی شناخته شود، همچنین تاریخ عصر خلفا نیز دارای ابعاد علمی خاص خود بوده که در سیر مطالعاتی تاریخ اسلام به‌صورت کامل از آن‌ها بحث به میان آمده است.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین پیشوایی تأکید کرد: تاریخ اهل‌بیت(ع)، تاریخ عاشورا با دامنه بسیار وسیع خود، تاریخ عصر غیبت، تاریخ تشیع،تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی و منابع تاریخی از مهم‌ترین مقاطع بخش شده در سیر مطالعاتی تاریخ اسلام است که شامل منابع مختلفی نیز می‌شود.

وی ادامه داد: سیر مطالعاتی تاریخ اسلام از مرحله آسان به ‌سوی دشوار پیش رفته و برای هر مرحله نیز کتاب‌های مقدماتی، متوسط و پیچیده معرفی‌شده تا خروجی درستی را مخاطب از مطالعه مجموعه این کتب به دست آورد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین پیشوایی گفت: در این سیر مطالعاتی ساختار کلی کتاب در حدود 10سطر معرفی و توضیح داده‌شده تا مخاطب با نگاهی جامع به مطالعه کتب بپردازد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha