جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ عیسی قاسم

روحانیون بحرینی در خصوص وضعیت شیخ عیسی قاسم گفتند: وضعیت سلامت رهبر شیعیان و انقلاب بحرین آیت الله عیسی قاسم وخیم گزارش شده است. مسئولیت سلامت شیخ عیسی قاسم و هرگونه اتفاق ناخوشایند و تعرض از نظر امنیتی و سلامتی ایشان بر عهده رژیم آل خلیفه است.

به گزارش سرویس بینالملل خبرگزاری «حوزه»، بیش از شش ماه از حمله وحشیانه مزدوران آل خلیفه با چراغ سبز عربستان سعودی به متحصنین اطراف منزل جناب شیخ عیسی قاسم عالم برجسته بحرینی می گذرد. در این ایام هیچ گونه خبر موثقی از وضعیت سلامت و امنیت شیخ عیسی قاسم به دلیل حصر خانگیشان مخابره نشده است. در همین راستا سرویس بینالملل خبرگزاری حوزه با روحانیون بحرینی، حجت الاسلام شیخ علی کربابادی و شیخ حسن خجسته عضو ارشد مجلس علمای بحرین  به گفتوگو پرداخته است.

 

حجت الاسلام کربابادی روحانی بحرینی در گفتوگو با خبرنگار سرویس بینالملل حوزه با اشاره به آخرین اطلاعات از وضعیت شیخ عیسی قاسم گفت: همچنان جناب شیخ عیسی قاسم در شرایط حصر خانگی و محاصره به سر می برند و ایشان در منزلشان محروم از هرگونه تماس و ارتباط با خارج از خانه هستند و در حالت تنگنا و سختی به سر می برند.

وی ادامه داد:  همواره ترس و نگرانی از وضعیت سلامتی ایشان وجود دارد چراکه ایشان در سن بالا به سر می برند و دارای بیماری هایی هستند که ممکن است سلامت ایشان را به خطر اندازد و این موضوعی است که پزشکان بهویژه پزشکان حکومت نیز بر درمان ایشان حتی قبل از زمان محاصره تاکید داشتند. بدون شک در حال حاضر ایشان در حالت سخت و دشواری به سر می برند و خداوند به حال ایشان عالمتر است، چراکه تمام راه های ارتباط و تماس ایشان با خارج و با دیگران قطع است.

عالم بحرینی خاطرنشان کرد: مسئولیت سلامت شیخ عیسی قاسم و هرگونه اتفاق ناخوشایند و تعرضی از نظر امنیتی و سلامتی ایشان بر عهده رژیم آل خلیفه است. همچنین ایشان به هنگام محاصره منزلشان توسط گازهای اشکآور مورد اصابت قرار گرفتند که بر سلامت و صحت ایشان تاثیر سوء داشته است. در چنین وضعیت سختی، حتی خانواده ایشان و فرزندانشان که قصد دیدن شیخ را داشته باشند مورد بازرسی و اهانت قرار میگیرند و هیچگونه آزادی برای ایشان و نه برای فرزندانشان و نه برای هر آنکس که با ایشان در خانه زندگی میکردند، وجود ندارد.

حجت الاسلام کربابادی تصریح کرد: در خروج و ورود به خانه شیخ عیسی سختی و مشکلات زیادی وجود دارد و مهمتر از مسئله امنیتی، موضوع سلامت و صحت شیخ عیسی قاسم است و هر اتفاقی که برای ایشان رخ دهد‌،‌ بر عهده آل خلیفه است.

حجت الاسلام  حسن خجسته دیگر روحانی برجسته بحرینی در گفتو گو با خبرنگار بینالملل حوزه گفت: وضعیت سلامت رهبر شیعیان و انقلاب بحرین آیت الله عیسی قاسم وخیم گزارش شده است.

وی تأکید کرد: منزل ایشان ماههاست که در محاصره نیروهای امنیتی آل خلیفه بوده و این عالم جلیلالقدر در اقامت اجباری به سر میبرد.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha