جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار شهردار قم با آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی مقابله با تفکرات افراطی و خرافی در مهدویت را ضروری و مهم دانستند و تاکید کردند: برخی افراد افراطی، خرافات را به مهدویت که یک مسأله مسلم اسلامی است وارد می کنند، گاهی ادعاهایی انجام می شود که مهدویت را از صورت علمی و منطقی خارج می کند که باید مراقب بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز در دیدار دبیر و اعضای ستاد هماهنگی فعالیت تشکل های مهدوی با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) گفتند: در شرایط فعلی به وحدت امت اسلامی بسیار احتیاج داریم، باید حلقه های اتصال و اشتراک را پیدا و بر آن ها تأکید کنیم، اخیرا در تهران مسئولان اجلاسی با عنوان محبان اهل بیت(ع) برگزار کردند که از فرق و مذاهب مختلف در آن حضور داشتند، چرا که محبت اهل بیت(ع) عامل وحدت است.

ایشان با بیان اینکه تنها تفاوت این است که غالب اهل سنت می گویند، حضرت مهدی(عج) در آخرالزمان متولد می شوند، اما شیعه می گوید که ایشان قبلا متولد شده اند و موجود هستند، خاطرنشان ساختند: اگر بر کلیات مهدویت تکیه و حکومت عدل و داد ایشان را تبیین کنیم، بسیار اثرگذار خواهد بود؛ از ابتدا حضرت مهدی(عج) به عنوان یک مسأله مسلم بین مسلمین بوده است، در روایات رسیده از پیامبر اسلام علائم چهره امام زمان(عج) بیان شده یعنی اصل مسأله، مسلم و قطعی بوده و خصوصیات و جزئیات بیان شده است.

*لزوم پرهیز از موازی کاری در فعالیت های مهدوی

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تقدیر از وحدت تشکل های مهدوی برای انجام منسجم تر فعالیت ها گفتند: بسیار خوب می شود، اگر بقیه فعالیت های حوزوی نیز این چنین باشد و از کارهای پراکنده جلوگیری شود، گاهی مؤسسات متعددی در یک زمینه تشکیل می شود و هیج ارتباطی بین آن ها وجود ندارد، وجود کارهای موازی باعث می شود که استعدادهای محدود انسان به هدر برود.

این مرجع تقلید مقابله با  تفکرات افراطی و خرافی در مهدویت را ضروری  و مهم دانستند و تاکید کردند: برخی افراد افراطی،، خرافات را به مهدویت که یک مسأله مسلم اسلامی است وارد می کنند، گاهی ادعاهایی انجام می شود که مهدویت را از صورت علمی و منطقی خارج می کند که باید مراقب بود.

*نام مقدس امام زمان(عج) باید سبب اتحاد بیشتر مسلمین شود

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: مهدویت باید حلقه اتصالی باشد که می توان از گروه های دیگر نیز در این زمینه دعوت کرد، البته تفاوت نظر نیز باید بیان شود، اما نباید موجب اختلاف باشد، نام مقدس امام زمان(عج) باید سبب اتحاد بیشتر مسلمین شود؛ باید درباره این مسائل بیشتر کار شود، سؤالاتی درباره ظهور، بعد از ظهور و حکومت حضرت وجود دارد که مسائل باید به درستی برای جامعه تبیین شده و برنامه ها باید به صورت منطقی، مستدل و منطبق با کتاب و سنت پیگیری شود.

*فواید انتظار امام زمان(عج) در امت اسلامی

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه انتظار امام عصر(عج) سبب ایجاد امید و روحیه بیشتر در امت اسلامی می شود گفتند: انتظار، ملت های اسلامی را از ناامیدی نسبت به آینده نجات می دهد، ما معتقد هستیم که پایان دنیا پایانی باشکوه با ظهور حضرت است و نگاه به چنین آینده ای در روح انسان اثرات مثبتی می گذارد.

ایشان در پایان ابراز امیدواری کردند: امروزه  اربعین در حال تبدیل شدن به یک حلقه اتصال بین همه مسلمین است و امیدواریم مساله مهدویت نیز اینگونه شود، چرا که این حلقه های اتصال، سبب ناامیدی و ناکامی دشمنان می شود.

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha