جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام رضایی اصفهانی

حوزه/ همایش بین المللی قرآنی و علوم انسانی نهم آذر در تالار قدس مجتمع امام خمینی(ره) با پیام تصویر رهبر معظم انقلاب و سخنرانی آیت الله العظمی سبحانی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی رضایی اصفهانی پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه با تشریح برنامه های کنگره بین المللی قرآنی و علوم انسانی اشاره کرد و گفت: این کنگره براساس ایده ای از مقام معظم رهبری در 10سال پیش با هدف اثبات مرجعیت علوم انسانی، فرهنگ سازی تحول در علوم انسانی براساس آموزهای قرآن کریم  و مرجعیت علمی قرآن در حوزه علوم انسانی و نقش قرآن در جهت دهی به روش های علوم انسانی در جامعه المصطفی شکل گرفت.

 دبیرکنگره بین المللی قرآنی و علوم انسانی اظهار داشت: معتقدیم قرآن در مسائل مختلف و حتی در جهت دهی به روش علوم انسانی و اسلامی کردن علوم انسانی و متحول کردن علون انسانی غربی می تواند، نقش اساسی داشته باشد، از این رو مسئولین کنگره با همکاری سایر مراکز علمی و دانشگاهی اقدام به طراحی کنگره با عنوان قرآن و علوم انسانی کرده اند.

وی افزود: تاکنون برای برگزاری کنگره30 مرکز علمی همراهی کردند و 27  پیش نشست در کشورهای متعدد اسلامی و مراکز علمی و دانشگاهی داخل کشور برگزار شد و در روز برگزاری کنگره مجموعه  آثار 44  جلدی که 23 مورد آن کتاب و مقالات مورد منبع شناسی در مطالعات قرآنی و علوم اسلامی به همراه 8 مجلد نرم افزارو آثار متفرقه است، انتشار خواهد یافت.

دبیرکنگره بین المللی قرآنی و علوم انسانی اظهار داشت: در ادامه کار مسئولین این کنگره دیدارهای با مراجع و علما داشتند و توانستند از راهنمایی این عزیزان برای پیشبرد بهتر کنگره استفاده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی اصفهانی افزود: در سال گذشته زمانی که استارت کار برای برگزاری کنگره زده شد، 1153 مقاله  چکیده از ده ملیت به زبانهای مختلف عربی، انگلیسی، فرانسه و فارسی به دبیرخانه کنگره رسید و 689 مقاله ارزیابی شد و در نهایت 390 مقاله پذیرفته شد و در 17 مجلد منتشر خواهد شد.

وی گفت: از دیگر ویژگی های کنگره کاربردی بودن آن در جامعه و انتشار مقالات به عنوان کتاب در روز کنگره می توان نام برد که برای برگزار کنندگان کنگره هم بسیار حایز اهمیت خواهد بود.

دبیرکنگره بین المللی قرآنی و علوم انسانی اظهار داشت: این کنگره در 9 آذر ساعت 8 صبح  در تالار قدس مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار می شود و در روز کنگره حضرت آیت الله سبحانی  ازمراجع تقلید، آیت الله اعرافی ، رئیس جامعه المصطفی العالمیه سخنرانی  و پیام تصویری رهبر انقلاب و حضرت آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید قرائت خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی گفت: همچنین در این روز مهمان خارجی از کشورهای لبنان، عراق و هند سخنرانی خواهندکرد و در ادامه شاهد برگزاری 5 نشست تخصصی باحضور شخصیت های علمی وداخل و خارجی خواهیم بود.

 

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha