سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
اتحادیه دانشجویان اهایو زمان استراحت «نماز» خواهند داشت

حوزه/ اتحادیه دانشجویی دانشگاه اوهایو در آمریکا در جلسات هفتگی خود، زمان استراحت ۵ دقیقه‌ای با نام «زمان استراحت نماز» قرار داده است تا دانشجویان مسلمان بتوانند به اقامه نماز بپردازند.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری «حوزه»، اتحادیه دانشجویی دانشگاه اوهایو در آمریکا در جلسات هفتگی خود، زمان استراحت 5 دقیقه‌ای قرار داده است تا دانشجویان مسلمان بتوانند به اقامه نماز بپردازند.

این زمان استراحت در پی درخواست یکی از نمایندگان دانشجویان اضافه شده تا اعضای مسلمان قادر باشند سروقت، نمازهای روزانه خودشان را اقامه کنند. این اتحادیه دانشجویی همچنین اعلام کرده دانشجویان غیرمسلمان می‌توانند از این فرصت چند دقیقه‌ای برای هوا خوردن و ... استفاده کنند.

تونی باس، یکی از اعضای اتحادیه دانشجویی در کمیته انسجام و همبستگی میان ادیانی گفت: یکی از نمایندگان مسلمان دانشجویان درخواست «استراحت نماز» داده بود و از آنجایی که این درخواست توسط وی و به‌ همین منظور ارائه شده بود، تصمیم گرفتیم به احترام ایشان، این استراحت 5 دقیقه‌ای را «استراحت نماز» نام بگذاریم. هرچند نمایندگان دانشجویان می‌توانند از این زمان برای انجام هر کار دیگری استفاده کنند.

وی گفت: انجمن ما بسیار متنوع است و دانشجویان از اقلیت‌های مختلف هستند و همین ما را وادار کرد استراحت نماز را قرار دهیم.

آمریا نادم، دانشجوی مسلمان این اتحادیه در این زمینه به خبرنگاران، گفت: زمان نماز در ساعات مختلف روز تغییر می‌کند و گاهی جلسات با نماز ما تداخل دارد. به نظرم مهم است که این نام بر زمان استراحت گذاشته شده زیرا در این صورت همه آن را پذیرفته و به آن احترام می‌گذارند.

لازم به ذکر است: براساس گزارش جمعیت شناختی دانشجویان دانشگاه ایالتی اوهایو در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷، حدود 6درصد از نمایندگان دانشجویان در اتحادیه دانشجویان را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha