جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خراسان شمالی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی از سفر علمای شیعه و اهل تسنن لبنان به مناسبت هفته وحدت به این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: علمای شیعه و سنی لبنان به مناسبت هفته وحدت، به استان خراسان شمالی سفر می‌کنند.

وی با تأکید بر حفظ وحدت بین شیعه و سنی، افزود: خطرات و توطئه‌های دشمن بیشتر از گذشته شده و نقشه شوم استکبار، اختلاف بین امت‌های اسلامی است که ضمن هوشیاری آحاد مسلمانان باید در این راستا وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: وحدت بین علمای شیعه و سنی در کشور لبنان بسیار قوی و برگرفته از رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری و وحدت مسلمانان ایران است.

وی تأکید کرد: باید علمای شیعه و اهل تسنن بسیار هوشیارانه عمل کنند؛ چرا که دشمنان در تلاش‌اند با ایجاد تفرقه و نفاق، بین مذاهب اسلامی آشوب برپا کنند.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: علمای شیعه و اهل تسنن وظیفه دارند با نگاهی عمیق و آینده‌نگرانه در برابر توطئه‌های دشمنان جبهه‌گیری کنند و مسمومیت‌های ایجاد شده در تفکرات مردم اعم از شیعه و سنی را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه نام‌گذاری هفته وحدت ژرف‌اندیشی امام راحل (ره) را نشان می‌دهد، گفت: موضوع وحدت از مهم‌ترین مسائل در جهان اسلام است و قرآن کریم همواره بر وحدت مسلمانان تأکید دارد زیرا این مسئله زمینه‌ساز سعادت مسلمانان به شمار می‌رود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اظهار داشت: نباید هیچ اختلافی باعث خدشه‌دار شدن وحدت و همدلی در بین جامعه مسلمان صورت گیرد و اجازه ندهیم دشمنان از این موقعیت بهره ببرند.

وی با بیان اینکه برادری، برابری و همفکری و وحدت از رازهای موفق جامعه شیعه و اهل سنت در خراسان شمالی است، خاطرنشان کرد: برادران و خواهران شیعه و اهل سنت سال‌ها در این استان در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیز و بی‌دغدغه سپری کرده و همواره در همه مناسبت‌های ملی و مذهبی از جمله انتخابات، راه‌پیمایی‌ها، آیین‌های مذهبی را با هم برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha