چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مراسم سالگرد ارتحال  آیت الله سعادت پرور

حوزه/ در آستانه سیزدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله حاج شیخ علی سعادت پرور (پهلوانی تهرانی)، مراسم بزرگداشتی با حضور علمای اعلام و روحانیون معظم حوزه علمیه در مسجد آیت الله بهجت(ره) گذرخان قم، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، این مراسم شامگاه چهارشنبه با قرائت قرآن توسط حجت‌الاسلام سعیدی‌نیک و سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین وزیری برگزار شد.

قرائت پیام مقام معظم رهبری به‌مناسبت ارتحال این عارف الی‌الله که در تاریخ هفتم آذرماه 1383 صادر شده بود و نمایش فیلم کوتاهی از زندگی و ساده زیستی این عالم ربانی از بخش های دیگر این مراسم بود.

آیت‌‏الله حاج‌ شیخ علی سعادت‏پرور(ره)، در سال 1305 هجری شمسی در تهران متولد شد، در نوجوانی به حلقه درس مرحوم شیخ محمد زاهد(ره) وارد شد، و بهره‏‌های اخلاقی و معنوی وافری برد، سپس از محضر مرحوم آیت‏الله حاج شیخ علی‏اکبر برهان، دروس مقدماتی حوزه را فراگرفت، پس از آن راهی شهر مقدس قم شد و در محضر استادان بزرگی چون آیت‏الله‏ العظمی مرعشی نجفی(ره) و آیت‏الله سلطانی(ره) مکاسب و کفایه را خواند، سپس در درس خارج آیت‏الله‏‌العظمی بروجردی(ره) و حضرت امام خمینی(ره) حاضر شد و تا مرحله اجتهاد پیش رفت؛ از آنجا که ایشان به مباحث اخلاقی، عرفانی و طی مراحل سیر و سلوک علاقه فراوانی داشت، مدت 40 سال در محضر علامه طباطبایی(ره) حضور یافت.

مجموعه نفیس و گران‌قدر شرح غزلیات حافظ «جمال آفتاب»، که به‏‌عنوان کتاب برگزیده سال تاکنون چندین نوبت به‏ چاپ رسیده، قرآن و فطرت، جلوه نور، فروغ‌شهادت، سورالاسراء، معارف ادعیه، راز دل و پاسداران حریم عشق آثار قلمی به‏ یادگار مانده ازمرحوم آیت‌الله سعادت پرور(ره) هستند.

این عارف سرانجام پس از عمری مجاهدت علمی و تبلیغی، روز پنج‌شنبه، دوازدهم شوال 1425، برابر با پنجم مرداد 1383 دعوت حق را لبیک گفت و پیکرش پس از اقامه نماز به امامت آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره)، در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در نزدیکی مرقد مرحوم علامه طباطبایی(ره) به‌خاک سپرده شد.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha