جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سالک

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با هشدار درباره افزایش آسیب های فرهنگی و اجتماعی، گفت: مشکل مدیران اجرایی این است که اعتقادی به تحقق مسائل فرهنگی ندارند؛ لازم است در نصب مدیران دقت شود و سیاق کار بر نصب مدیرانی باشد که دارای فرهنگ و هویت دینی و ارزشی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک، شامگاه جمعه در جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت و ائمه جماعات استان اصفهان که با حضور استاندار اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه باید به ظرفیت های استان به ویژه ظرفیت فرهنگی نظیر شهدای استان، فرهنگ جهاد و شهادت، حوزه های علمیه، هیئات مذهبی، پایگاه مساجد، فعالان خودجوش فرهنگی و مردمی اصفهان، سنگر ائمه جمعه، ورزش و فرهنگ ورزش و دستگاه های فرهنگی و حکومتی توجه ویژه ای شود، عنوان کرد: به جرأت می توان گفت هیچ استانی ظرفیت های فرهنگی استان اصفهان را نداشته و این امر لازمه توجه ویژه استاندار و مسئولان را می طلبد.

وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی و فرهنگی امروز دامن‌گیر اصفهان شده است، ابراز کرد: به دلیل حاشیه نشینی که یکی از عوامل آن خشکسالی است، شاهد مهاجرت از روستاها به سمت شهر هستیم و این مسأله، معضلاتی از جمله اعتیاد، افزایش طلاق و ... را رقم زده است. بر این اساس باید از بودجه یک میلیارد و پانصدمیلیون دلاری که از صندوق ذخیره با مصوبه مجلس گرفته شده، سهم اصفهان گرفته شود و اگر این سهم تا 15 آذر گرفته نشود، این فرصت از دست خواهد رفت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در خصوص توجه به وضعیت فرهنگی مکان های خاص از جمله زندان اصفهان، خاطرنشان کرد: به وضع نابسامان فرهنگی جاهایی از قبیل زندان اصفهان که با ظرفیت 2 هزار نفر، اکنون 7 هزار زندانی دارد، باید بررسی و رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه قانون کم نداریم، افزود: مشکل ما در مدیران اجرایی است که اعتقادی به تحقق این مسائل ندارد؛ لازم است در نصب مدیران دقت شود و سیاق کار بر نصب مدیرانی باشد که دارای فرهنگ و هویت دینی و ارزشی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سالک با اشاره به مشکلات اجتماعی مثل خشکسالی، بیکاری و تعدیل 7 هزار کارگر در سال جاری، تأکید کرد: این مسائل، یک تهدید بالقوه است که اگر رسیدگی نشوند به تهدید بالفعل مبدل شده و دیگر کاری از دست هیچ ارگانی ساخته نیست.

وی با تأکید بر موضوع توجه به بعضی تصمیمات اتخاذ شده در دستگاه ها، به استاندار اصفهان یادآور شد: اثرگذاری استان اصفهان در کل کشور زبانزد است و خط قرمزی که برای جامعه روحانیت و ولایتمدار اصفهان وجود دارد در درجه اول، مسئله دینداری و سپس ولایت پذیری است و اگر شنیده شود که مسئولی علیه ولی فقیه موضعی ایراد کرده، به شدت با آن برخورد خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha