چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام هاشمی نژاد ، امام جمعه باغملک

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی نژاد : وقتی امپراتوری‌های رسانه‌ای دشمن در آمریکا، انگلستان، لندن، اسراییل و...، به‌صورت مستمر جلوه‌هایی مخدوش و نادرست از اسلام را به نمایش در می‌آورند، باید در جبهه داخلی اسلام، تلاش‌های بسیار گسترده‌تری برای افشای پشت پرده‌های اسلام آمریکایی و معرفی اسلام ناب محمدی صورت گیرد.

حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد، امام جمعه باغملک، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و با اشاره به نقش رسانه‌های دینی در تقویت وحدت بین المذاهب، اظهار داشت: نام‌گذاری میلاد با سعادت پیامبر اعظم(ص) با عنوان «هفته وحدت» یکی از ابتکارات مدبرانه حضرت امام خمینی(ره) برای تحکیم روابط میان شیعه و سنی بود که در این راستا با توجه به اهمیت کار رسانه‌ای در فضای مجازی، فعالیت رسانه‌های دینی بسیار ضروری و تأثیرگذار می‌باشد.

وی با بیان این‌که دشمن از ظرفیت رسانه‌ها برای تفرقه میان مسلمانان به‌خوبی بهره می‌برد، گفت: امروز جنگ اصلی دشمن در فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال است و هفته وحدت می‌تواند فرصتی بسیار خوب برای مقابله با این هجمه‌ها و نشان دادن برادری و مودت میان اهل تسنن و تشیع باشد.

این استاد حوزه علمیه، با بیان اینکه وحدت بین مسلمین یکی از ضروریات بسیار مهم جامعه اسلامی در فضای بین‌الملل می‌باشد، افزود: امروز در دورانی که ملت‌های جهان خواهان دست‌یابی به معرفت بی‌همتا هستند، نشان دادن وحدت بین مسلمین منهای اختلافات عقیده‌ای و به‌علاوه زیبایی‌های مکتب تشیع از وظایف اصلی هنرمندان، کارشناسان و فعالان عرصه رسانه و هنر می‌باشد تا بدین گونه، زمینه‌سازی برای ظهور حضرت حجت(عج) باشیم.

حجت الاسلام هاشمی نژاد، راه مقابله با تشیع لندنی و تسنن آمریکایی را روشنگری و بصیرت افزایی در فضای بین‌الملل خواند و تصریح کرد: وقتی امپراتوری‌های رسانه‌ای دشمن در آمریکا، انگلستان، لندن، اسراییل و...، به‌صورت مستمر جلوه‌هایی مخدوش و نادرست از اسلام را به نمایش در می‌آورند، باید در جبهه داخلی اسلام، تلاش‌های بسیار گسترده‌تری برای افشای پشت پرده‌های اسلام آمریکایی و معرفی اسلام ناب محمدی صورت گیرد! اما باید پرسید که تا به امروز چه میزان این تلاش‌ها به اندازه‌ای که دشمن پشتکار دارد، مثمر ثمر بوده است!؟

امام جمعه باغملک در پایان وحدت بین المذاهب را یکی از عوامل زمینه‌ساز وحدت بین الأدیانی دانست و اظهار داشت: اگر مذاهب اسلامی در موضوعات مشترک همچون دفاع از مظلوم، کمک به ملت‌های مستضعف به‌ویژه مقابله با استکبار هم‌صدا و متحد باشند، قطعاً ملت‌های دیگر ادیان آسمانی نیز در این مسیر همراه شده و این رویه، آرام‌آرام به وحدت بین الأدیانی برای نیل به‌سوی اهداف مشترک، تبدیل می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha