چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بسته خبری

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

بسته ویژه خبری حوزه نیوز:                                                  

سیاسی

 گرسنگی ظاهری میلیونی و گرسنگی پنهان میلیاردی در دنیا/ آمریکایی‌ها در منجلاب داورهای مخدر تجویزی،«اور دوز» کردند / واکنش کاربران توییتر به تصمیم ترامپ #قدس_پایتخت_ابدی_فلسطین/ عضوگیری تروریست‌ها در کمپ‌های آوارگان روهینگیا

 

آمریکایی‌ها در منجلاب داورهای مخدر تجویزی،«اور دوز» کردند

۹۵ درصد داروهای مخدر جهان در آمریکا مصرف می‌شود. آمریکا به عنوان کشوری که اپیدمی سوء استفاده از داروهای مخدر تجویزی در آن به وضعیت بحرانی رسیده است، دارای ۸۰ درصد از کل ذخایر مسکن‌های جهان است و مردم این کشور سالانه بیش از  ۱۱۰ تن از انواع داروهای مخدر مصرف می‌کنند. این میزان مصرف برای دادن ۶۴ عدد قرص Percocets یا Vicodin به هر فرد آمریکایی کافی است. این درحالی است که میزان تجویز داروهای مسکن در طول ده سال گذشته با استفاده از مسکن‌ها، افزایش ۶۰۰ درصدی داشته است.بر اساس گزارش سال ۲۰۱۱ موسسه دارو، بیش از ۱۰۰ میلیون آمریکایی از دردهای مزمن رنج می‌بردند. بر مبنای گزارش کنگره آمریکا که توسط جامعه پزشکان درمان میانی نیز تصدیق شده است، آمریکایی‌ها بیش از ۸۰ درصد مسکن‌های تولید شده در دنیا را مصرف می‌کنند.

گرسنگی ظاهری میلیونی و گرسنگی پنهان میلیاردی در دنیا

رئیس انستیتو تغذیه و صنایع غذایی کشور بیان کرد: در جهان امروز حدود 900 میلیون نفر از گرسنگی ظاهری و نا امنی غذایی آشکار و نزدیک به دو میلیارد نفر از گرسنگی پنهان به دلیل فقدان تامین ریز مغذی ها در سطح سلول رنج می برند. از طرفی چاقی و اضافه وزن به یکی از مشکلات مهم نظام سلامت تبدیل شده است.وی افزود: بر اساس آخرین گزارش ها، 650 میلیون نفر در جهان به دلیل چاقی مستعد ابتلا به بیماری های غیر واگیر هستند که امروزه بار زیادی از بیماری ها را فراهم آورده است و یکی از علل عمده مرگ و میر در دنیاست. در ایران نیز 76 درصد علل مرگ و میر ناشی از بیماریهای غیر واگیر است.

 

عضوگیری تروریست‌ها در کمپ‌های آوارگان روهینگیا

گروه بین‌المللی بحران ICG هشدار داد هم‌اکنون کمپ‌های آوارگان روهینگیا در مناطق مرزی میانمار و بنگلادش بعنوان یک مسئله امنیتی جدی مطرح شده‌اند؛ به طوریکه بیم آن می‌رود گروه‌های تروریستی و افراطی از وضعیت بوجود آمده برای مسلمانان روهینگیا سوءاستفاده کرده و جمعی را به سوی خود بکشانند.این گروه همچنین اعلام کرد وضعیت مسلمانان روهینگیا می‌تواند باعث بروز حملات تروریستی گروه‌هایی چون داعش و القاعده علیه میانمار شود و میانمار نیز از این حملات بعنوان بهانه‌ای برای مظلوم‌نمایی و تشدید اقدامات علیه قوم روهینگیا سوءاستفاده نماید.

 

واکنش کاربران توییتر به تصمیم ترامپ #قدس_پایتخت_ابدی_فلسطین

تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، واکنش‌ مقامات کشورهای مختلف جهان و سازمان‌های بین المللی را بدنبال داشت. همزمان، کاربران در شبکه‌های اجتماعی نیز نسبت به این اقدام ترامپ واکنش نشان دادند و مانند همیشه، توییتر پیشتاز اعتراض به تصمیم رییس جمهور آمریکا بود. کاربران عرب، انگلیسی‌زبان به همراه اعضای فارسی‌زبان این شبکه، هزاران توییت درباره قدس و فلسطین منتشر کردند و در نهایت هشتگ #القدس_عاصمه_فلسطین_الابدیه (قدس تا ابد پایتخت فلسطین است) ترند جهانی شد. همراه با این موج، کاربران ایرانی توییتر نیز با هشتگ #القدس_لنا (قدس متعلق به ماست) با این موج همراهی کردند. برخی با جملاتی طنز به استقبال این سوژه رفتند و برخی دیگر با تصویرسازی‌هایی، وعده فتح قدس دادند و درباره آزادی قبله اول مسلمین نوشتند.

 

ردیه کیم جونگ اون بر رژیم اسراییل

'کیم‌جونگ اون' در یک سخنرانی، تصمیم 'دونالد ترامپ' رئیس‌جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. روابط کره شمالی و رژیم صهیونیستی تاریک است و پیونگ‌یانگ تاکنون این رژیم را به رسمیت نشناخته است. پیونگ‌یانگ از سال 1988 میلادی حاکمیت دولت فلسطین بر سرتاسر این سرزمین به‌جزء بلندی‌های جولان، که بخشی از سوریه است را به رسمیت شناخته است.

 

غلظت ریزگردها در اهواز،چندین برابر حد مجاز

بر اساس اطلاعیه اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان میزان غلظت ریزگردها در ساعت 12 روز جمعه در شهر اهواز به2141 میکروگرم بر متر مکعب رسیده است.غلظت ریزگردها در آبادان1989، امیدیه1748، بندر امام2343، حمیدیه2371 ،خرمشهر1939 ،شادگان2025 میکروگرم بر متر مکعب گزارش شده است.بنا به گفته اداره کل هواشناسی استان خوزستان منشاء این ریزگردها کانونی در عراق است.

 

 

هشدار موشکی مسکو به واشنگتن

مقامهای آمریکایی روسیه را متهم کرده اند که قرارداد نابودی موشک های بالستیک میانبرد و کوتاه برد را نقض کرده و واشنگتن تدابیری را در این مورد اتخاذ می کند.سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: اگر واشنگتن اقداماتی انجام دهد که به معنای نقض قرارداد نابودی موشک های بالستیک میانبرد و کوتاه برد باشد، پاسخ مسکو فوری و متقابل خواهد بود.

 

استعفای سومین عضو کنگره آمریکا به دلیل رسوایی اخلاقی

«ترنت فرنکس» عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا که متهم به آزار جنسی شده بود، اعلام کرد تا دو ماه دیگر از مقام خود استعفا خواهد کرد.استعفای فرنکس در حالی است که کمیته اخلاق مجلس نمایندگان آمریکا ساعاتی پیش از آن اعلام کرده بود که در زمینه اتهامات علیه این نماینده تحقیق خواهد کرد.فرنکس که عضو کمیته قضایی و کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا است، از سوی دو تن از کارمندان زن دفتر خود متهم به آزار جنسی آن ها شده بود.

 

کمک مجلس کره جنوبی به زلزله زدگان غرب ایران

رئیس و نمایندگان مجلس کره جنوبی در اقدامی انسان دوستانه مبلغ 30 میلیون وون (حدود 27 هزار و 500 دلار آمریکا) به زلزله زدگان غرب ایران اهدا کردند.بنا بر گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری، زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه 21 آبان ماه ، استان های غربی کشورمان را لرزاند که در نتیجه آن حدود 570 نفر جان باختند و بیش از 12 هزار نفر مصدوم شدند. مرکز وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و عمق 11 کیلومتری زمین بوده است. این زمین لرزه در پنج کیلومتری ازگله، 25 کیلومتری تازه آباد، 37 کیلومتری باینگان، 112 کیلومتری سنندج و 122 کیلومتری کرمانشاه روی داد.

 

 

آیت الله عیسی قاسم مورد عمل جراحی قرار گرفت

آیت الله عیسی قاسم صبح امروز در خصوص یکی از بیماریهای مبتلا به مورد عمل جراحی قرار گرفت.این در حالی ست که حکومت بحرین با نشر خبرهای دروغین از طریق رئیس بیمارستان محل بستری ایشان سعی داشته وانمود کند وضعیت سلامت ایشان در سطح خوبی قرار دارد و ایشان از هیچ گونه بیماری یا مشکل خطیری رنج نمیبرد.

 

ضرب وشتم وحشیانه دختر مسلمان کانادایی

به نقل از ctvnews، یک دختر نوجوان مسلمان در قطار عبوری ونکوور واقع در کانادا به خاطر داشتن حجاب مورد حمله قرار گرفت. نور فاضل 17 ساله در ساعت 10 شب دوشنبه سوار بر قطار «اسکای ترین» شده بود که ناگهان مردی به زبان عربی بر سرش فریاد کشیده و در رفتاری تهاجمی او را خطاب قرار داد.

 

تشکیل جلسه فوری شورای امنیت

در پی انتقال سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی به قدس و بر انگیخته شدن احساسات میلیون‌ها مسلمان، شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی موضوع تشکیل جلسه داد.به نقل از شبکه اسکای نیوز، جلسه فوری شورای امنیت با درخواست 8 کشور بولیوی، مصر، فرانسه، ایتالیا، سنگال، سوئد، اروگوئه و انگلیس برگزار شد و تبعات تصمیم جنجالی دونالد ترامپ در عملی کردن انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی را بررسی کرد.

 

نشست تروئیکای بین‌المجالس کشورهای اسلامی در تهران

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبیعی است که با توجه به فضای جدید بوجود آمده، شعار این اجلاس شعار قدس و آزادی قدس خواهد بود که روسای مجالس کشورهای اسلامی در آن شرکت خواهند کرد.جلالی ادامه داد: البته قبل از آن هم طی 10روز آینده تروئیکا بین‌المجالس اسلامی که متشکل از سه کشور مالی، ایران و عراق است به همراه کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس اسلامی را در ایران برگزار می‌ شود.«بنابراین نشست تروئیکای بین‌المجالس اسلامی سه‌شنبه 28 آذر ماه 96 متشکل از روسای مجالس کشورهای جمهوری اسلامی،‌ مالی و عراق و همچنین اعضای کمیته فلسطین در تهران و به میزبانی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی تشکیل خواهد شد.»

 

شروط فرانسه برای سفر امانوئل ماکرون به تهران

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از شرط گذاری فرانسویها برای سفر رئیس جمهور این کشور به ایران خبر داد و گفت: این شروط طی نامه ای به ایران اعلام شده است.جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه  وزیر خارجه فرانسه به ظریف وزیر خارجه کشورمان، گفت: دیدار با رهبری و مذاکره با ایران درباره آینده منطقه و برنامه موشکی ایران از جمله این شروط است. «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه و «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران عصر روز جمعه 21 مهر گفت‌وگوی تلفنی داشتند.بعد از این گفتگوی تلفنی ریاست‌جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای، اعلام کرد، ماکرون و روحانی «موضوع دعوت روحانی از همتای فرانسوی‌اش برای سفر به ایران» را بررسی کردند، تا این نخستین سفر رئیس‌جمهور فرانسه به ایران از سال 1971 شود.رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد در سال آینده میلادی در قالب هیاتی عالی رتبه دیداری رسمی از جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت.

 

 

 

افشای توافق داعش با آمریکا در رقه

یکی از اعضای بلندپایه گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که از این گروه جدا شده به افشاگری درباره یک توافق مورد حمایت آمریکا پرداخته که به هزاران نفر از تروریست‌های داعش اجازه داده پس از بازپس‌گیری شهر رقه، از این شهر خارج شده و آن را ترک کنند.طلال سیلو، از فرماندهان سابق در «نیروهای دموکرات سوریه» به رویترز گفت که بعد از بازپس‌گیری شهر رقه، تمامی اعضای بازمانده داعش سوار اتوبوس شده و از شهر خارج شدند، این در حالی است که در آن زمان گفته می‌شد نیروهای دموکراتیک سوریه، سخت مشغول مبارزه با داعش هستند.

 

ول خرجی 450 میلیون دلاری بن سلمان در ریاض

یک روزنامه آمریکایی گزارش داده «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان فردی بوده که اقدام به خریداری یک نقاشی «لئوناردو داوینچی»، نقاش مشهور ایتالیایی دوره رنسانس، با رقم بی‌سابقه 450.3 میلیون دلار کرده است. روزنامه وال‌استریت‌ژونال به استناد اطلاعات دولت آمریکا و یک منبع آگاه به این موضوع در خاورمیانه می‌گوید بن سلمان از طریق یک واسطه ماه گذشته اقدام به خریداری نقاشی داوینچی به نام ««سالواتور موندی» (منجی جهان) کرد. رسانه آمریکایی نوشته این افشاگری، بینشی کم‌سابقه درباره رقابت میان کشورهای حاشیه خلیج فارس برای جمع‌آوری شاهکارهای هنری جهان فراهم می‌آورد.

 

کشته و زخمی شدن صدها فلسطینی در جمعه خشم

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: آمار زخمي ها در درگيري هاي امروز بين جوانان فلسطيني با نظاميان اشغالگر در کرانه باختري و نوار غزه  به 300 نفر افزايش يافته است.وزارت بهداشت فلسطین همچنین از شهادت 2 فلسطینی به ضرب گلوله ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در کرانه باختری و یک نفر در درگیری های شرق غزه خبر داد.

 

تشکیل گروه تروریستی احرار السنه در دیالی عراق

«عید عماش» سخنگوی شورای استانداری الانبار عراق اعلام کرد که بقایای داعش و همتای تروریستی خود یعنی القاعده گروه تروریستی جدیدی را با هم تشکیل داده اند.

وی می‌گوید که این عناصر در منطقه کوهستانی «حمرین» واقع در استان دیالی گرد هم آمدند و گروه موسوم به «احرار السنه» را تشکیل دادند.و تروریستی به نام «المنصوری» سرکردگی این گروه تازه تأسیس450 نفره را بر عهده گرفته است.

 

هشدار آمریکا به خلافت جدید داعش در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری رویترز لورا شیائو، مدیر اطلاعات مرکز ملی مقابله با تروریسم آمریکا گفت: گروه ترویستی داعش عملیات‌های خارجی خود را طی دو سال گذشته طراحی و اجرا کرده و ادعا کرده که از ژانویه سال جاری میلادی دستکم با ۲۰ حمله علیه منافع غرب ارتباط داشته است.

 

کشفیات هولناک از داعش در تلعفر عراق

نیروهای امنیتی عراق ۵۰۰ تونل زیرزمینی و هزاران راکت متعلق به گروه تروریستی داعش در شهر تلعفر در استان نینوا کشف کردند.سعد مان، سخنگوی وزارت داخلی عراق امروز پنج شنبه (۱۶ آذر) طی یک کنفرانس مطبوعاتی با اعلام این خبر گفت: تمام این راکت‌ها برای هواپیماهای بدون سرنشین مهیا شده بود.در همین راستا محمد الفلاحی، فرمانده عملیات نظامی استان الانبار نیز گفت سه تونل زیرزمینی و یک کامیون متعلق به داعش در شهر حدیثه در این استان کشف شد.وی افزود: نیروهای پلیس و نظامی استان الانبار ۱۵ فقره وسیله انفجاری نیز در شهر رمادی کشف کردند.

 

 

رای منفی مجلس نمایندگان آمریکا به استیضاح ترامپ

مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت قاطع آرا به قطعنامه یک قانونگذار دموکرات برای استیضاح ترامپ رأی منفی داد.نماینده دموکرات، ال گرین پیش از این با معرفی قطعنامه‌ ای خواستار استیضاح ترامپ شده بود، اما مجلس نمایندگان آمریکا با ۳۶۴ رأی موافق و ۵۸ رأی مخالف با این قطعنامه مخالفت کرد.

 

تشکیل کمیته دانشجویی رهایی قدس

در بیانیه بسیج دانشجویی، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، دفتر تحکیم وحدت و جنبش عدالتخواه دانشجویی آمده است:در این بیانیه آمده است: استکبار ستیزی و ظلم ستیزی یکی از شاخصه‌های اصلی مشخص کننده آزادگی و حق طلبی تشکل‌های دانشجویی بوده است و دانشجویان انقلابی به خوبی دریافته‌اند تا زمانی که برخی ریشه‌های شیطانی در عالم وجود داشته باشد وصول به آزادی و عدالت واقعی سرابی بیش نخواهد بود.»

 

سقوط شاهرگ حیاتی انصارالله

نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی با خیانت نیروهای علی عبدالله صالح موفق شدند شهر ساحلی الخوخه را به تصرف خود در آوردند. نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در نهایت پس از ساعت ها درگیری توانستند این شهر ساحلی را به اشغال خود دربیاورند و برای نخستین بار وارد استان الحدیده شوند؛ نیروهای یمنی پس از عقب نشینی از شهر « الخوخه» در شهر حیس موضع دفاعی گرفتند.

 

 

نیویورک تایمز نقشه شوم آمریکا را برای فلسطین فاش کرد

بنابراعلام این رسانه آمریکایی، جرد کوشنر به عنوان مسئول پیشبرد صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطین این طرح را به عربستان سعودی ارائه کرده و دیدار اخیر و از پیش اعلام نشده او با محمود عباس هم برای معرفی این طرح بوده است.بر اساس این طرح فلسطینی‌ها باید از کل قدس اشغالی چشم‌ پوشی کنند، به ادامه وجود شهرک‌ها در کرانه باختری رضایت دهند، اراضی غیریکپارچه و غیرمنسجمی را به عنوان کشور خود بپذیرند و بپذیرند که هیچ آواره فلسطینی حق بازگشت به این کشور جدید را نخواهد داشت. نیویورک تایمز همچنین نوشته که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، در چارچوب طرح یادشده به عباس پیشنهاد کرده است «ابو دیس»، شهرکی تاریخی در شرق بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت بپذیرد. عربستان به محمود عباس دو ماه فرصت داده که درباره این طرح تصمیم بگیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha