پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسعود بصیری- رئیس بسیج رسانه

حوزه/ رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه فعالیت خبرگزاری حوزه زمینه ساز بهبود شرایط اطلاع‌رسانی برای نهادهای دینی است، گفت: رسانه و روحانیت دو رکن جدایی‌ناپذیر جامعه هستند.

مسعود بصیری در گفتگو  با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، در خصوص اهمیت ورود حوزه علمیه به عرصه رسانه اظهار داشت: فعالیت خبرگزاری حوزه در استان ها قطعاً یک گام مثبت در راستای بهبود شرایط اطلاع‌رسانی به مخاطبان است به‌خصوص آن که این مخاطب دارای علایق و سلیقه منحصر به خود است و به دنبال مطالبی می‌گردد که کمتر در جاهای دیگر می‌توان به‌طور اختصاصی و دسته‌بندی‌شده به آن دسترسی پیدا کند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور تصریح کرد: حوزه‌های علمیه در سراسر کشور باید بسیارقوی تر وارد عرصه رسانه شوند و به‌ویژه در حوزه بین‌الملل ورود جدی و گسترده‌ تری داشته باشند تا مخاطبان تشنه خود در سراسر جهان را به زبان‌های مختلف سیراب معارف و علوم دینی کنند، البته حوزه باید سرمایه‌گذاری مناسبی در این راستا داشته باشد.

وی افزود: امروز نمی‌توان صدای دین را در میان بوق‌های تبلیغاتی غرب و بی‌دینان به‌سادگی بلند کرد، لذا باید نیروهای حرفه‌ای تربیت و سرمایه‌گذاری زیادی در این راستا صورت گیرد، چرا که درنهایت بهره خوبی خواهد داشت که محصول آن قطعاً اثری جهانی بر جای می گذارد.

بصیری با بیان اینکه امروزه نمی‌توان روحانی و رسانه را از هم جدا کرد، گفت: البته در طول تاریخ این کار شدنی نبود، اما الآن شرایط بسیار حساس‌تر شده و دایره رسانه‌های اجتماعی هم بسیار گسترده‌تر شده است.

وی خاطرنشان کرد: قدرت‌های بزرگ، رسانه‌های بزرگ را در اختیار گرفته و با بلند کردن صدای ناهنجاری‌ها، به مردم امکان شنیدن صدای حق را نمی‌دهند به همین دلیل روحانیون باید با علم کافی در این فضا حاضرشده و ندای حقیقت را با زبان‌های مختلف به گوش جهانیان برسانند؛ در واقع روحانی و رسانه عجین شده با یکدیگرند و به هر شکل ممکن باید آن‌ها را تقویت کرد تا اسلام و صدای دین در جهان تقویت شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: البته این نکته را هم نباید از نظر دور داشت که روحانیون باید از شیوه‌های سنتی رسانه داری خارج‌شده و با تکنولوژی روز پیش بروند و این تکنولوژی بسیار حساس و دقیق است و یک صنعت بزرگ در جهان محسوب می‌شود که اهل‌فن خود را می‌طلبد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha