جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی حکیم و اقلیت اسلامی

حوزه/ آیت الله سید محمدسعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف، اقلیت های اسلامی ساکن در کشورهای دیگر را به تمسک به ارزش های اسلامی برگرفته از قرآن کریم، سیره پیامبر اکرم (ص) و اهل‌بیت (علیهم السلام)دعوت کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف، از اقلیت‌های اسلامی ساکن در کشور های دیگر خواستند با تمسک به ارزش های اسلامی برگرفته از قرآن کریم، سیره پیامبر اکرم (ص) و اهل‌بیت (علیهم السلام)، ارزش هایی مانند بخشش، محبّت، دوستی، ارتباط میان مؤمنین و دوری از خشنونت و تنفر را رواج دهند.

آیت الله حکیم این سخنان را در دیدار شیخ عبدالمنعم الزین، رئیس مؤسسه اسلامی اجتماعی سنگال و هیئت اقلیت لبنانی در سنگال، بیان کردند.

معظم له همچنین تأکید کردند: اقلیت های اسلامی مهاجر باید به برگزاری مناسبت های مختلف دینی توجه کرده و در آن شرکت کنند و از آن، در جهت ارتباط، محبت و برادری سرمایه گذاری کنند.

ایشان ادامه دادند: باید در تعامل با مردم به محبت، اخلاق نیکو و دوری از نفرت انگیزی توجه شود.

شیخ عبدالمنعم الزین نیز به نوبه خود از آیت الله حکیم و توصیه های کارگشای ایشان در زمینه های مختلف، به ویژه در خصوص مشکلاتی که مؤمنین در کشورهای دیگر با آن مواجه هستند، تشکر و قدردانی کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha