پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ دیدار نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مدیر حوزه های علمیه

حوزه/ مسئول مرکز امورطلاب و دانش آموختگان حوزه گفت: با توجه به شکل‌گیری کمیته شورای عالی هماهنگی بسیج طلاب و روحانیون، تاکنون موفق به برگزاری ۵۳ جلسه با ۱۳۶ مصوبه شده ایم که برخی از آنها اجرایی و برخی در حال اجرایی شدن هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمود ملک‌دار شامگاه دوشنبه در دیدار اعضای سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون حوزه با مدیر حوزه های علمیه، اظهار کرد: بحمدلله طی چهارسال اخیر و با توجه به تغییرات ساختاری و تشکیل کمیته کارشناسی شورای عالی هماهنگی بسیج طلاب، شاهد آثار و برکات ارزشمندی به ویژه در شهرستان ها بوده ایم.

دبیر شورای عالی هماهنگی بسیج طلاب و روحانیون افزود: برپایی چهار همایش سراسری و همچنین برگزاری برنامه های متعدد و متنوع مناسبتی در شهرستان های کشور با هماهنگی مدارس علمیه و بسیج مناطق از جمله طرح ها و برنامه هایی بود که در راستای تقویت بنیه علمی، فرهنگی و اجرایی بسیج در شهرستان ها شکل گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین ملک‌دار با بیان اینکه همه طرح ها و برنامه های شورا در راستای تقویت بسیج در جامعه است، ادامه داد: در همین راستا و بر اساس منویات مقام معظم رهبری، بیش از 130 مصوبه در کمیته کارشناسی شورای عالی هماهنگی بسیج طلاب و روحانیون به تصویب اعضا رسید که در راستای تحقق فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی بوده است.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه با بیان اینکه  بسیج جایگاه بسیار مهمی در حوزه و بین حوزویان دارد، افزود:  بسیج می تواند روحیه انقلابی را رشد و به تعالی برساند و باعث بصیرت افزایی روحانیون شود.

وی عنوان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه ای که چهار سال قبل، بین مسئولان حوزه  صورت  گرفت، شورای هماهنگی بسیج طلاب و روحانیون در حوزه تشکیل شد و امروز با توجه به گسترش و توسعه ساحت های مختلف، طی پیش تفاهم‌نامه‌ای مصوب شد، تفاهم‌نامه همکاری دیگری میان مرکز مدیریت حوزه های علمیه و نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران منعقد شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملک‌دار گفت: در این شورا، مسئولان حوزه و نهادها عضو هستند و توانستند درکنار یکدیگر، برنامه های زیادی را به مرحله اجرا در بیاورند که از جمله آن می توان به برگزاری مسابقات، رژه روحانیون، برگزاری همایش منطقه ای، حماسه نه دی و ایجاد فضای تبلیغاتی با موضوع استکبار ستیزی اشاره کرد.

وی با اشاره به تشکیل شورای عالی هماهنگی بسیج طلاب و روحانیون، گفت:  یکی از راهکارهای تقویت روحیه انقلابی‌گری در حوزه، توسعه بسیج طلاب و روحانیون است که برای پاسداری از ارزش‌ها در خط مقدم قرار دارد و به صورت مستمر در حال ترویج آموزه‌های دینی است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha