جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بنیاد فرهنگی امامت

حوزه/ دومین نشست سالانه امامت پژوهان بنیاد فرهنگی امامت با حضور جمعی از طلاب، استادان و دانش‌پژوهان این مرکز تخصصی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دومین نشست سالانه امامت‌پژوهان مرکز تخصصی امامت اهل‌بیت(علیهم السلام) با حضور جمعی از طلاب، استادان و دانش‌پژوهان بنیاد فرهنگی امامت برگزار شد.

 گفتنی است: این نشست با هدف قدردانی و تجلیل از ممتازان آموزشی و پژوهشی بنیاد فرهنگی امامت برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی، مدیر بنیاد فرهنگی امامت، در ابتدای این نشست سالانه، با بیان اینکه امیدواریم این مجالس نقطه عطفی برای توجه بیشتر به وظایف و مسئولیت ها باشد، خاطرنشان کرد: این گونه نشست ها، عرصه ای برای اهتمام وافر به عرضه پاسخ های معرفتی به جامعه انسانی و اسلامی است.

وی در ادامه این نشست، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های بنیاد فرهنگی امامت، خاطرنشان کرد: تمرکز بر تربیت استاد، طلاب، مبلغان و اصحاب فرهنگ در عرصه امامت و نیز توجه به عرصه کودکان و نوجوانان از اولویت های فعالیتی بنیاد فرهنگی امامت به شمار می رود.

آیت الله میلانی نیز در بخش دیگری از این اجلاس، به برخی از اهداف تأسیس حوزه های علمیه در گذرگاه های مختلف تاریخی اشاره و خاطرنشان کرد: تفقه در دین یکی از واجبات کفایی برای همه متدینین بوده، با توجه به میسر نبودن تفقه در دین برای همه مسلمین و مؤمنین، برخی در مسیر کسب معارف الهی قدم می گذارند و تبیین اندیشه های الهی را در دستور کار قرار می دهند.

وی با بیان اینکه مبانی اعتقادی در مبادی تعلیم و تعلم در تقدم نسبت به احکام عملی قرار دارد و تمام احکام عملی نیز مبتنی بر اصول دین است، خاطرنشان کرد: در علم امامت، محور، دو علم کلام و فقه است؛ به گونه ای که هدف تأسیس حوزه علمیه را می توان به علم امامت منتهی کرد.

آیت الله میلانی، امام شناسی را مفتاح علم کلام و فقه دانست و یادآور شد: در امام شناسی، باید ضمن شناخت امام و فهم و تبیین حجیت قول ایشان، سیره عملی این بزرگواران را به ابزاری برای رسیدن به معرفت حقیقی قرار دهیم.

گفتنی است: در پایان دومین نشست سالانه بنیاد فرهنگی امامت، از نفرات برگزیده شرکت کننده در دوره های این مرکز تخصصی و پایان نامه های برتر دفاع شده، قدردانی و تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha