جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین عبادی در همایش هم‌اندیشی ائمه جمعه، جماعات، علماء و معتمدین شیعه و سنی خراسان جنوبی

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، با بیان اینکه جنگ و خونریزی در هیچ کجای مذهب وجود ندارد، گفت: به یقین افرادی که راه‌های افراط و تفریط را بر می‌گزینند پیرو آمریکا و استکبار هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، در همایش هم‌اندیشی ائمه جمعه، جماعات، علماء و معتمدین شیعه و سنی خراسان جنوبی اظهارداشت: آنچه به عنوان جنگ مذهبی به زبان می‌آید، به طور دقیق جنگ لامذهبی است.

وی با بیان اینکه مذهب در معنای صحیحش به طور اصولی از خود چیزی ندارد، تصریح کرد: هرگاه فردی بخواهد به دین اسلام روی آورد، لازمه و پیش مقدمه آن اسلام‌شناسی و آگاهی دقیق از این دین آسمانی است؛ حال برای اینکه به اسلام عمل کند باید شناسایی کند و اینجا بحث مذهب پیش می‌آید که مستقیماً مرتبط با عقل و درایت انسان می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، راه شناخت واقعی اسلام را بهره‌گیری از منابع متعدد دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین منابع کتاب خدا، سنت پیامبر(ص) و عقل است که در بحث عقاید و اخلاق منبع ما قرآن می‌باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه مذهب به این معنا است که از منابع قابل‌اعتماد در جهت دین‌شناسی و کارشناسی اسلام استفاده شود، گفت: سنت منبع دیگر شناسایی دین بوده و آنچه از فرمایشات رسول اکرم(ص) و سیره آن حضرت بر امر و نهی دلالت کند.

وی با بیان اینکه در مذهب هیچ جایی برای جنگ و قتل وجود ندارد، افزود: کسانی که به اسم مذهب ایجاد جنگ می‌کنند،‌ نه تنها مذهبی نبوده بلکه پیرو استعمارگران هستند.

*چرا نسبت به تاراج رفتن قرآن هیچ تعصبی نداریم؟!

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، بیان داشت: در بحث‌های استنباط اخلاق، احکام و دین اگر روی مسائلی حساس بوده و تعصب داریم، چرا در جایی که هر جنایتی به مسلمانان وارد می‌شود و در صحنه میدانی که قرآن به تاراج می‌رود، تعصبی نداریم...؟ .

وی اضافه کرد: امروزه به اسم اسلام جریاناتی راه‌اندازی می‌شود که عناصری همچون صدام و داعش و امثال آن‌ها را به جان مسلمانان می‌اندازند، اما متأسفانه آن‌طور که لازم بود در مقابل آن‌ها صف آرایی صورت نگرفت و بدترین جنایت‌ها نسبت به مسلمانان اتفاق افتاد.

رئیس شورای حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه آن‌هایی که زر و زور دارند، احکام را صادر می‌کنند، تصریح کرد: دنیا پر از افرادی است که در صحنه‌های میدانی در قرآن بدعت ایجاد کرده و در کشورهای اسلامی قتل‌عام به راه انداختند، کودکان را می‌سوزانند و به فکر نابودی کل مسلمانان بودند.

*افراطیون مذهبی پیروان استکبار هستند

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: دشمن متأسفانه مسلمانان را به اختلافات و تفرقه مشغول و سرگرم می‌کند تا منابع مادی و معنوی را از دست آنان خارج کنند.

وی در پایان با بیان اینکه پیشوایان دین اسلام اعم از اهل سنت و شیعه با ادب و احترام در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، اظهارداشت: به‌یقین افرادی که راه‌های افراط و تفریط را بر می‌گزینند پیرو آمریکا و استکبار هستند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha