جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ تجلیل از پژوهشگران برتر مرکز تخصصی مهدویت

حوزه/ مدیر پژوهشکده مهدویت و موعود گرایی، مرکز تخصصی مهدویت را یکی از مراکز مهم‌ کشور در مقابله با جریان های انحرافی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‎الاسلام یوسفیان امشب در همایش هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر مرکز تخصصی مهدویت که در این مرکز برگزار شد، گفت: مرکز تخصصی مهدویت از سال ۸۰ شکل گرفت و از سال گذشته، سطح چهار مهدویت به شکل جدی در این مرکز برگزار شد.

وی افزود: پژوهشکده مهدویت و موعودگرایی در مرکز تخصصی مهدویت شکل گرفت که پشتیبان آموزشی و پژوهشهای مهم این مرکز است.

مدیر پژوهشکده مهدویت و موعودگرایی بیان کرد: این پژوهشکده در سه گروه آغاز به کار کرده است و طرح‎هایی نیز در این پژوهشکده به تصویب رسیده است، از جمله این طرح ها می توان به این نکته اشاره کرد که قرار است برای احادیث مهدویت، پرونده‌های علمی و موضوعات و خانواده حدیثی شکل بگیرد.

وی افزود: انتشارات مرکز ۲۶۰عنوان کتاب را منتشر کرده است که اکثر این کتب توسط محققان مرکز تخصصی مهدویت نوشته شده است؛ حتی بسیاری از کتب کودک و نوجوان نیز در این مؤسسه تولید شده است.

حجت‎الاسلام یوسفیان گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۰عنوان کتاب جدید منتشر شده است و برخی کتب، چندین بار در این سال‌ها تجدید چاپ شده است و هم‌اکنون ۸کتاب در دست اتنشار است.

وی یادآورشد: از دیگر فعالیتهای این مرکز می توان به مسأله پایان‌نامه نویسی اشاره کرد که این کار، چند سال است به شکل جدی دنبال می شود؛ ۱۳۰ پایان نامه در سطح سه و چهار در این مرکز تولید شده است و امسال ۱۲پایان نامه دفاع شده است.

حجت‎الاسلام یوسفیان گفت: یک فعالیت علمی قوی در این مجموعه شکل گرفت است که این کار در حوزه کتاب کودک و نوجوان است، به نحوی که در این زمینه طرحی با تولید ده کتاب اجرا شد.

مدیر پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهشی اظهار کرد: این مرکز در مقابل تمام انحرافات، بسیار قوی عمل کرده است و در برخی از مقابله های جدی رسانه ای و پژوهشی با برخی از جریان‌ها ثابت کرده است که با هیچ جریانی برای دفاع از حریم مکتب ناب اهل‌بیت(ع) تعارف ندارد.

وی گفت: همچنین این مرکز دو مجله علمی‌پژوهشی انتظار موعود و مجله علمی‌تخصصی سپیده سحر را منتشر می کند؛ سه هزار کتاب تخصصی در کتابخانه مرکز تخصصی وجود دارد و از سال گذشته ۲۰۰کتاب جدید وارد مخزن کتابخانه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha