شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام انصاری

حوزه/ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش قزوین گفت: یکی از برنامه هایی که همواره در مدارس مورد توجه قرار دارد، اقامه نماز است، به طوری که در ۹۸ درصد مدارس استان قزوین نماز جماعت اقامه می شود و ۲ درصد باقی مانده هم مربوط به مدارسی است که تعداد محدودی دانش آموز دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام علی انصاری، امروز، در اجلاس استانی نماز با موضوع «نماز و فضای مجازی» که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، گفت: تولید محتوا در فضای مجازی در خصوص نماز وظیفه دستگاه های فرهنگی است.

وی افزود: با توجه به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب، فضای مجازی دیگر مجازی نیست، بلکه حقیقی است، چرا که بیشتر جوانان و نوجوانان در این شبکه های اجتماعی حضور دارند و برنامه ریزی مدیران باید در این زمینه بیشتر باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش  قزوین با اشاره به این که تلاش دشمن کم توجهی مسلمانان به فریضه نماز است که باید دبیران ستاد اقامه نماز تبلیغ گسترده برای این فریضه واجب داشته باشند، افزود: يكی از راه‌های اصلاح و كاهش ناهنجاری‌های موجود در جامعه، ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ نماز بين اقشار مختلف مردم از جمله جوانان و نوجوانان است.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی و استفاده از توان فضای مجازی می توان گام های موثری را در زمینه اشاعه فرهنگ نماز برداشت، چرا که فضای مجازی بسیاری از حوزه های مختلف همچون فرهنگی را در بر می گیرد و باید همت بیشتری برای استفاده حداکثری از فرصت های فضای مجازی در راستای ترویج فرهنگ نماز و مسائل دینی وجود داشته باشد.

حجت الاسلام انصاری خاطرنشان کرد: یکی از برنامه هایی که همواره در مدارس مورد توجه  قرار دارد، اقامه نماز است، به طوری که در ۹۸ درصد مدارس استان قزوین نماز جماعت اقامه می شود و ۲ درصد باقی مانده  هم مربوط به مدارسی است که تعداد محدودی دانش آموز دارند.

وی اظهار کرد: با هماهنگی سازمان تبلیغات و حوزه علمیه قزوین، در سال جاری ۲۸۰ روحانی در مدارس به عنوان ائمه جماعات حضور دارند و در مابقی مدارس هم نماز توسط فرهنگیانی اقامه می شود که مورد قبول دانش آموزان و قاطبه معلمان هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش  قزوین در پایان گفت: اکثر مدارس در استان دارای نمازخانه هستند، به طوری که ۵۰۰ مدرسه نمازخانه مستقل دارند و در احداث مدارس جدید هم احداث این فضا لحاظ می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha