پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
صعود طلاب حوزوی به قله ۳۲۲۰ متری برف انبار بام استان قم

حوزه/ جمعی از طلاب گروه کوهپیمایی حوزوی آفاق به قله ۳۲۲۰ متری "برق انبار" بام استان قم صعود کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» 5نفر از طلاب حوزه علمیه قم موفق شدند در برنامه ای یازده ساعته قله مرتفع "برف انبار " واقع در مرز استان قم و مرکزی را فتح نمایند.

حجت الاسلام رازقی سرپرست گروه گفت : برنامه این هفته گروه با تجمع در میدان ورودی پردیسان آغاز شد. پس ازحضور طلاب آقایان ضیائی ، خلج ، کاویانی نژاد و محب علی به همراه سرپرست گروه در محل تجمع، با یک خودرو به سمت روستای کرمجگان حرکت کردیم. روستای کرمجگان از توابع بخش کهک ، در 45 کیلومتری جنوب قم واقع است و طبیعت بسیار زیبایی دارد که در فصول مختلف برای گردشگری و کوهپیمایی مناسب است.

وی افزود : قله "برف انبار" یکی از مرتفع ترین قلل در کوهستان های مرزی استان قم ، مرکزی و اصفهان در جهت جنوب و بلندترین قله داخل مرزهای استان قم به شمار می رود و ارتفاع آن به 3220 متر از سطح دریا می رسد. این قله دارای مسیر های صعود متعدد از روستای فردو و کرمجگان از استان قم و کروگان و جاسب از استان مرکزی می باشد که طلاب گروه آفاق با اقدام به صعود از جهت روستای کرمجگان و قنات درباغ ، و نیز پیمایش مسیری بالغ بر 16 کیلومتر مسیر جدیدی را به نام خود ثبت کرده، موفق شدند نهایتا در ساعت 13:30 خود را به قله برسانند. در این صعود بیش از 920 متر ارتفاع مفید پیموده شد که جزو برنامه های سنگین گروه به شمار می رود.

همچنین خواندن دعای عهد در مسیر حرکت به سمت منطقه صعود ، زیارت امامزاده نورعلی روستای کرمجگان و اقامه نماز جماعت در قله، برنامه های معنوی بود که به اجرا رسید.

وی در تشریح چگونگی برنامه اضافه کرد : اعلام برنامه و ثبت نام حوزویان داوطلب در کانال تلگرامی گروه آفاق به نشانی @tollabekoohnavard  طی هفته گذشته انجام گرفت و قوانین ، آموزش ها و توصیه های لازم به ثبت نام کنندگان ارائه گردید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha