جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 434808
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
حجت الاسلام مرتضی جوکار، مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) قشم

حوزه/ مدیر مدرسه امام جعفر صادق(ع) قشم ازسال ۸۶ دراین جزیره تاسیس و اکنون قریب به ۱۰۰طلبه دارد و درسه سال متوالی، رتبه اول جذب طلبه در استان هرمزگان را به خود اختصاص داده است.

حجت الاسلام مرتضی جوکار، مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) قشم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، به تشریح فعالیت ها و دستاوردهای این مدرسه پرداخت و گفت: حوزه قشم ازسال ۸۶ دراین جزیره تاسیس و اکنون قریب به 100طلبه دارد و درسه سال متوالی، رتبه اول جذب طلبه در استان هرمزگان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: یکی از ثمره های این مدرسه مبارکه این است که در کل شهرستان قشم هیچ روستای شیعه نشینی فاقد روحانی و امام جماعت نداریم والحمدلله الان در کل مساجد شهرستان نماز سه وعده برقرار است. در مدارس، ادارات، بازارهای تجاری، پارک ها، اسکله ها، فرودگاه، دانشگاه ها و بیمارستان نیز نمازجماعت برقراراست.

مدیر مدرسه امام جعفر صادق(ع) قشم خاطرنشان کرد: سه دور متوالی به فضل خدا و عنایات اهل بیت(ع) وهمت امام جمعه شهرستان و زحمات اساتید، بالغ بر۴۵ نفر ازطلاب ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند که هم اکنون در اقصی نقاط استان کرمان، هرمزگان و فارس، شهرستان قشم و ... مشعول فعالیت هستند.

وی افزود: علاوه برمتون ودروس آموزشی سفیران هدایت، برنامه های فوق العاده ای رابرای طلاب و عموم مردم برگزار می کنیم که اهم آنها عبارتند از کارگاه های ادبیات عرب، احکام محتضر و میت، قرآن وحدیث خوانی طلاب هر روز قبل از شروع درس به صورت کارگاهی، دوره های اعتقادی و پاسخ به شبهات و دوره های تربیت مربی  وکودک ونوجوان، به گونه ای که الان دراین زمینه خودکفاهستیم.

حجت الاسلام جوکار با اشاره به سایر فعالیت های انجام شده، ادامه داد: دوره های اذان و تواشیح وسرود و مجری گری، دوره های غدیرشناسی، آشنایی با آثارشهید مطهری، دوره های آموزش کامپیوتر، نحوه استفاده صحیح از فضای مجازی ونظیراین برنامه ها از دیگر کارهای مفیدی است که در این مدرسه به صورت جدی دنبال می شود.

وی گفت: سه برنامه ویژه به عنوان دروس عمومی حوزه در مسجدالنبی کنار حوزه جهت استفاده طلاب و عموم مردم مخصوصا جوان ها برگزار می کنیم، کلاس تفسیرآیات قران با رویکرد ایات مهدویت، شرح اصول کافی وشرح نهج البلاغه.که تاکنون سه دوره آزمون دراین خصوص برگزار و به برندگان نیز هدایای نفیسی اهدا شده است..

مدیر مدرسه امام جعفر صادق(ع) قشم با اشاره به اهتمام ویژه این مدرسه علمیه به فعالیت های قرآنی گفت: تربیت طلاب حافظ قرآن کریم از برنامه های جدی این مدرسه است که هم اکنون قریب به ۱۰نفرازطلاب ازیک جزء تا۱۰ جزء حفظ هستند و دردوسال متوالی رتبه اول تهذیبی را در کل کشور به خود اختصاص دادیم و درارزیابی استان، این مدرسه به عنوان مدرسه نمونه شناخته شد.

وی افزود: برنامه بعدی این مدرسه، اعزام مبلغ در ایام خاص و نوروز به پارک ها  و فضاهایی است که احساس کنیم فرصت تبلیغ در آن جا فراهم است.

حجت الاسلام جوکار در پایان گفت: راه اندازی شبکه غیرحضوری همگام با قرآن وعترت درخانه، نصب آیات وروایات در موالید و وفیات ائمه اطهار(علیم السلام) ویا مناسبت های ملی مذهبی ازطرف حوزه در سطح شهرستان ومعابرعمومی و راه اندازی صندوق قرض الحسنه جهت رفاه حال طلاب واساتید مدرسه از دیگر برنامه های فرهنگی مدرسه امام جعفر صادق(ع) قشم است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha