یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
مرندی

حوزه/ مزار آیت الله علی اکبر مرندی(ره) از عارفان بزرگ تشیع در جوار این امامزاده، بهسازی خواهد شد تا مزاری در شأن ایشان احداث شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی، ظهر سه شنبه در مراسم رونمایی از ضریح جدید امامزاده سید احمد(ع) مرند که با حضور مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و مدیران کل اوقاف و امور خیریه استان های آذربایجان شرقی و یزد برگزار شد، ابراز داشت: نقشه جامع توسعه امامزادگان استان آذربایجان شرقی آماده شده که از اوایل سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی افزود: علت حضور امامزاده در هر منطقه نشان از ولایت مداری، دینداری و تشیع مردم آن منطقه است که آن امامزادگان به علت خفقان آن دوره، به این مردم پناه آوردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ضریح مطهر این امامزاده همانندی در استان آذربایجان شرقی ندارد و این تنها نمونه ای است که با کمک خیرین و مردم آماده و امروز رونمایی می شود.

حجت الاسلام مصائبی همچنین با اشاره به وجود مزار آیت الله مرندی در جوار این امامزاده تصرحی کرد: مزار آیت الله علی اکبر مرندی(ره) از عارفان بزرگ تشیع در جوار این امامزاده، بهسازی خواهد شد تا مزاری در شأن ایشان احداث شود.

گفتنی است، امامزاده سید احمد (ع) مرند با یک واسطه نسبش به حضرت امام موسی کاظم (ع) می رسد، امامزاده احمد ابن موسی الکاظم (ع) از امامزادگان معروف و متبرک استان آذربایجان شرقی و شمالغرب کشور به شمار می رود.

مزار آیت الله علی اکبر مرندی(ره) از عارفان برجسته مکتب تشیع و از شاگردان آیت الله العظمی خویی(ره) و آیت الله العظمی قاضی(ره) نیز در جوار این امامزاده قرار دارد و زیارتگاه مردم متدین شهرستان مرند و استان آذربایجان شرقی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha