پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ایت الله حائری شیرازی

حوزه/ حجت الاسلام رمضانی امام مرکز اسلامی هامبورگ و عضو خبرگان رهبری درگذشت آیت الله حائری شیرازی را تسلیت گفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در پی درگذشت آیت الله محمد صادق(محیی الدین) حائری شیرازی، حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی امام مرکز اسلامی هامبورگ و رئیس اتحادیه تئولوگ های شیعه اروپا با صدور پیامی در گذشت این عالم مجاهد را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انّا لله و انّا الیه راجعون

رحلت ملکوتی مجاهد زاهد و مبارز انقلابی حضرت آیت الله جناب آقای حاج محی الدّین حائری شیرازی (قدّس سره) موجب تألّم و تأثر فراوان گردید.

اینجانب این مصیبت مؤلمه را به محضر امام زمان(عجّل الله تعالی فرجه الشریف)، رهبر معظّم انقلاب، مراجع معظّم تقلید، حوزه های علمیه، علمای اعلام، دانشگاهیان، مردم غیور استان فارس و بیت شریف آن عالم ربانی، خصوصاً آقازادگان مکرّم و معزّز آن راحل الی الله، تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

سخنرانی های روشنگرانه آن مجاهد شجاع و نستوه در دوران اختناق پیش از انقلاب نقشی مهم و کلیدی در شکل گیری انقلاب شکوهمند اسلامی ایران داشته و پس از انقلاب نیز فعاليت هاى حكيمانه و مدبّرانه ايشان در سمت نمایندگی امام و رهبری و عضو مجلس خبرگان، از ايشان چهره اى شاخص و تأثيرگذار ارائه نمود.

چه اينكه در عرصه بين الملل نيز به خاطر اخلاق، اخلاص و صفاى باطنى كه در وجود ايشان بود، در برقرارى و توسعه ارتباط ميان مليت هاى مختلف تاثيرگذارى عقلانى و معنوى قابل توجهى از خود برجاى گذاشت.

بی شک سیره علمی و عملی آن  معلّم و مربی دلسوز برای همه خادمان و مسؤولین نظام می تواند به مثابه اسوه حسنه قرار گیرد.

مرحوم آیت الله حائری شیرازی تلاش مى کرد در هر سنگری با صداقت و راستی  مصداق آیه شریفه《رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا》بوده و فقط برای رضایت و خشنودی خداوند متعال قدم بردارد.

اینجانب در دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری از سلوک علمی و اخلاقی، ادب، تواضع و نصایح آن مرد سترگ به قدر ظرفیت کم خود بهره های فراوان داشته و از عدم حضور ايشان در دوره پنجم احساس خلأ جدّى نمودم.

بی شک فقدان این عالم  سترگ  ثلمه ای غیر قابل جبران براى نظام و حوزه هاى علميه خواهد بود.

از خدای منان مسئلت می نمایم آن مجاهد نستوه را با اولیایش محشور فرماید و به همه بازماندگان صبر جمیل عنایت نماید.

رضا رمضانی

رئیس اتحادیه اروپايى علماء و تئولوگهای شیعه

و عضو خبرگان رهبری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha