جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مروی در جمع اعضای شورای حوزه علمیه یزد

حوزه/ نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه پایه اندیشه سیاسی حوزه های علمیه باید بر مبنای ولایت فقیه استوار باشد، گفت: کیفیت نسبت به کمیت در حوزه های علمیه باید بیش از گذشته مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی، صبح امروز در نشست اعضای شورای حوزه علمیه یزد که با حضور آیت الله جواد مروی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور، در یزد برگزار شد، اظهار داشت: توجه به کیفیت در حوزه های علمیه باید بیش از توجه به کمیت باشد.

وی با اشاره به اینکه امروزه موسسات قرآنی بسیاری وجود دارد که در حال فعالیت هستند، خاطر نشان کرد: برخی از طلاب جدید الورود در خصوص روخوانی قرآن و تدبر در آیات با مشکل مواجه هستند که در استان یزد به این مسئله توجه می شود، اما هستند طلابی که به استان یزد می آیند و در این زمینه مشکل دارند، لذا باید نسبت به این مسئله مهم و اساسی توجه شود.

 نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد افزود: حوزه انقلابی هنوز نمود و نمادی پیدا نکرده است و آنچه که از آن رنج می بریم در قبال برخی از مسائلی که در حوزه وجود دارد، کم توجهی به مسائل انقلاب است.

وی  با تاکید بر اینکه پایه اندیشه سیاسی حوزه های علمیه باید بر مبنای ولایت فقیه استوار باشد، عنوان کرد:  اندیشه سیاسی به درس جنبی و مطالعاتی است و باید با توجه به شرایط امروز، فقه سیاسی، ولایت فقیه و فقه حکومتی و ... بصورت دروسرسمی به طلاب آموزش داده شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد به سربازی طلاب اشاره کرد و گفت: دوره آموزشی حق است و باید انجام شود، ولی بایستی برنامه ای برای دوران دو ساله سربازی طلاب بعد از گذران آموزشی  فکری شود، چون اگر دو سال از حوزه دور باشند معلوم نیست که چه اتفاقاتی برایشان رخ دهد.

وی اضافه کرد: حوزه های علمیه نیاز به پشتوانه مالی دارند و مردم نیز با وضعیتی که دارند نمی توانند به حوزه ها کمک خاصی بکنند پس باید نسبت به این مسئله نیز توجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی مسئله انقلاب هویتی در حوزه های علمیه را بسیار مهم دانست و افزود: بسیاری از طلاب نخبه پس از پایان دوران طلبگی، به علت نیاز مالی به سمت ادارات می روند، لذا باید برای این مسئله کاری کرد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha