پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی

حوزه/عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: : نباید در برابر انتقادهایی که بعضاً از طرف نهادهای مختلف کشور و مردم به طلاب می‌شود، جبهه‌گیری کرده و برخورد نامناسبی انجام شود، چراکه بعضی از این انتقادها منطقی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی در دیدار جمعی از طلاب شهرستان مراغه استان آذربایجان شرقی که در دفتر آیت الله العظمی سبحانی در قم برگزار شد، ضمن تشکر از حضرت آیت‌الله سبحانی برای خدمات ارزنده ایشان گفت: حدیثی در نهج‌البلاغه وجود دارد که بیان می‌کند، معیار ارزش و قیمت انسان چیست،  بر اساس آیه قرآن ارزش انسان به علم، جهاد و تقوا است.

وی با اشاره به خاطره‌ای از علامه جعفری ادامه داد: ایشان در سمیناری در خارج از کشور به ارزش‌های انسان از دیدگاه اسلام پرداخته که مردم صحبت‌های ایشان را تحسین کرده و تشویق نمودند که ایشان تذکر داد که این فرمایش امیرالمؤمنین(ع) است.

امام‌جمعه شهرستان مراغه ادامه داد: نمره قبولی در دروس از اهمیت بالایی برخوردار نیست، ممکن است یک مزیت محسوب شود، اما این مزیت لزوماً باعث ارتقاء طلاب نمی‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی ضمن تأکید بر اهمیت اهل مطالعه بودن یک طلبه تصریح کرد: ضروری است که طلبه‌های امروز ما به بهترین نحو راهنمایی شوند که مسیر درستی را در تحصیل و دیگر زمینه‌های زندگی اتخاذ کنند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه امروزه حلقه‌های انحرافی در جامعه به وجود آمده است ادامه داد: ما در ابتدای انقلاب از شهید مطهری و امثال ایشان بهره‌مند شدیم که طلاب ما باید با اندیشه‌های این بزرگان آشنا شوند و قادر باشند پاسخگوی نیازهای مردم باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: از حدود 20 سالی که بنده در مراغه حضور دارم 62 نفر از روحانیون مقیم مراغه از دنیا رفته‌اند، همچنین در شهرستان مراغه در 78  نقطه نماز مغرب و عشاء و در  13 نقطه نیز نماز جماعت ظهر و عصر برگزار می‌شود که این عدد نسبت به گذشته بسیار پیشرفت کرده است، اما طلابی که برای نماز به این مساجد می‌روند باید بیشتر روی نماز جماعت متمرکزشده و با برنامه‌ریزی صحیح در وقت مناسب در نماز حضور پیدا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با تأکید بر هدف از تشکیل حوزه علمیه ابراز کرد: در ایام محرم طبیعتاً مساجد مملو از جمعیت می‌شود و مردم استقبال بی‌نظیری از مساجد می‌کنند که بحث اصلی در ایام خارج از محرم است که مردم به همان صورت در مسجد حضور پیدا کنند که این وظیفه علما و حوزه‌های علمیه است که باید عنایت ویژه‌ای به این مطلب شود.

وی ادامه داد:  شهریه طلابی که از حوزه خارج می‌شوند، اگر شاغل می‌شوند و در امور فرهنگی و دینی فعالیت دارند نباید قطع‌شده و ان‌شاءالله با عنایات مقام معظم رهبری و مسئولین، شهریه طلابی که شاغل هستند و در راستای تعالی دین زحمت می‌کشند نه‌تنها قطع نشود، بلکه بر آن افزوده شود.

امام‌جمعه شهرستان مراغه در پایان ضمن تشکر از حضور طلاب در این جلسه افزود: نباید در برابر انتقادهایی که بعضاً از طرف نهادهای مختلف کشور و مردم به طلاب می‌شود جبهه‌گیری کرده و برخورد نامناسبی انجام شود، چراکه بعضی از این انتقادها منطقی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha