جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمدصالح مازنی

حوزه/ امروز درشرایطی قرار داریم که انتظارات از حوزه علمیه زیاداست؛ برای پاسخ گویی باید از فرصت ها بهره گرفت، نیاز روز را ارزیابی کرد، ولی نتوانسته ایم در عرصه پاسخ گویی و برآوردن انتظارت موفق تر عمل کنیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام مازنی ظهرامروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) قم که با حضور اساتید و طلاب در این مدرسه علمیه برگزار شد، با بیان اینکه انسان موجود جستجو گری است و همیشه دنبال پیشرفت و دوری از جهالت می باشد، گفت: بر همین اساس، انسان براساس دانش خود دیده می شود تا با استفاده از پژوهش نیازها را برطرف کند.

مدیرکل توسعه پژوهش حوزه های علمیه با بیان اینکه منظور از پژوهشگری این است که انسان ازجهالت بیرون بیاید به برخی از بایسته های پژوهش اشاره کرد و افزود: اولین بایسته پژوهشی روشمندی و بهداشت تفکر و اندیشیدن و رعایت این روش است؛ بنابراین باید از بی نظمی در تفکر و اضطراب  در اندیشه دوری کرد تا شاهد پژوهش موفقی باشیم.

وی افزود: گام های بعدی در عرصه پژوهش، شجاعت و پرسیدن و ارائه طرح، بهره گیری از فرصت ها و نیاز سنجی، سامان دادن به مباحث گروهی، شکل گیری هسته های پژوهشی در مدارس علمیه، دوری از پژوهش های انفرادی و دوری از غرور است.

حجت الاسلام مازنی گفت: امروز درشرایطی قرار داریم که انتظارات از حوزه علمیه زیاداست ؛ برای پاسخ گویی باید از فرصت ها بهره گرفت، نیاز روز را ارزیابی کرد، ولی نتوانسته ایم در عرصه پاسخ گویی و برآوردن انتظارت موفق تر عمل کنیم.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha