یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
حجت الاسلام ابوالحسن نواب

حوزه/ رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، میلاد حضرت عیسی را به مسیحیان ایران و جهان تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، با صدور پیامی ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح به مسیحیان ایران و جهان، از آنان خواست تا در سال جدید همدلانه بکوشند قدس شریف، محل تولد حضرت عیسی و معراج پیامبر اعظم مسلمانان را از توطئه‌های صهیونیستی در امان دارند.

متن پیام به شرح زیر است:

۲۰۱۸ سال از میلاد پیامبر صلح در سرزمین مقدس فلسطین می‌گذرد. پرافتخارترین و بلندآوازه‌ترین نقطه زمین که مهد انبیای بزرگ الهی بوده، بیت المقدس است. ابوالانبیا ابراهیم و یعقوب و یوسف و بسیاری دیگر از پیامبران بزرگ در این مکان مقدس آرمیده اند. پیامبر اسلام نیز پای بر این مکان گذاشت تا به معراج برخاست.

بیت المقدس همواره پایتخت سفیران صلح الهی بوده است اما همواره این سرزمین روزگاران تلخی را نیز دیده است که سلطه طلبان انحصارگرا، تاریخ را در بند کین خویش کشیده اند و به نام دین، جنگ برافروخته اند.

بیت المقدس پایتخت صلح است نه پایتخت رژیم‌های غاصبی که جز به اشغال و آوارگی بیش از پیش مظلومان نمی‌اندیشند. آنچه امروز در فلسطین اشغالی با فرمان رئیس جمهور ماجراجوی آمریکا به وقوع پیوسته، ماجرایی جز برهم زدن صلح و قرار سرزمین مقدس ندارد؛ ماجرایی که نتیجه ای جز آواره تر شدن بیشتر از گذشته ساکنان این سرزمین مقدس نخواهد داشت.

باری، هرچند دژخیمان زمان، مقاطعی کوتاه از حواشی اوراق کتاب تاریخ ادیان را سیاه کرده اند اما پیروان راستین ادیان الهی همواره راه صلح را از بیراهه جنگ طی کرده اند و چنین است که امروز ما مسلمانان بعد از ۲۰۱۸ سال با افتخار و بزرگی از میلاد پیامبر مسیحیان یاد می‌کنیم و بر او سلام و تحیت نثار می‌داریم، چنان‌که بر ابراهیم و موسی و پیامبر خاتم حضرت محمد صلوات و درود می‌فرستیم!

این‌جانب به عنوان رئیس دانشگاهی که برای گسترش گفت‌وگو در میان پیروان ادیان بنا نهاده شده، سالروز میلاد آن رسول گرامی را به همه پیروان ادیان و به ویژه مسیحیان جویای صلح جهان تبریک می‌گویم و از ایشان دعوت می‌کنم در سال جدید، بیش از گذشته و در کنار مسلمانان همدلانه بکوشند قدس شریف، محل تولد آن حضرت (بنا بر برخی روایات شیعی) و معراج پیامبر اعظم مسلمانان، از گزند توطئه های صهیونیستی در امان بماند و بیت المقدس برای همیشه پایتخت صلح و سلام بماند و نام ننگین رژیم اشغالگر، این سرزمین مقدس را آلوده نگرداند.

سیدابوالحسن نواب

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

۴دی‌ماه۱۳۹۶

۲۵دسامبر۲۰۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha