شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امداد و نجات

حوزه/مدیر مدرسه علمیه بقیةالله(عج) شهرستان آشخانه از برگزاری دوره آموزشی امداد و نجات برای طلاب و کانون هلال‌احمر در این مدرسه خبر داد.

حجت‌الاسلام حسن کرابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: دوره آموزشی امداد و نجات، طبق هماهنگی و تفاهم‌نامه با اداره هلال‌احمر شهرستان آشخانه، برای طلاب برگزار شد.

وی افزود: طبق هماهنگی و تفاهم‌نامه قرار شد تا در 22 جلسه آموزشی، موارد امداد، کمک‌های اولیه و عملیات‌های نیمه تخصصی امداد و نجات به طلاب مدرسه علمیه بقیه‌الله آشخانه آموزش داده شود.

مدیر مدرسه علمیه بقیةالله(عج) آشخانه ادامه داد: بر اساس برنامه مقرر است پس از پایان دوره آموزشی، ضمن اعطای مدرک به شرکت‌کنندگان، کانون هلال‌احمر در محل این مدرسه علمیه تأسیس می‌شود.

مدیر جمعیت هلال‌احمر شهرستان آشخانه نیز در این دوره‌های آموزشی با اشاره به اهم مباحث در مدیریت بحران گفت: پیش‌بینی و پیش‌گیری از بحران، آمادگی برای بحران، مقابله با بحران و بازسازی بحران در بخش مدیریت بحران است.

علی پاسبان افزود: اصول هفت‌گانه جمعیت هلال‌احمر عبارت‌اند از: احیاء انسانیت، بی‌غرضی، بی‌طرفی، عدم وابستگی، داوطلبانه بودن، جهان‌شمولی خدمات و وحدت رویه هلال‌احمر است.

وی همچنین با اشاره به تاریخچه تأسیس هلال‌احمر افزود: 160 سال قبل در سوئیس جمعیت هلال‌احمر تأسیس شد و هدف جمعیت هلال‌احمر نیز تلاش برای تسکین آلام بشری، برقراری صلح، حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha