پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبادی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه دینداری و مسلمانی با رکوع و سجود و مشخصات شناسنامه‌ای مشخص نمی‌شود، تصریح کرد: مواضع و مسیر حرکت فرد، دینداری و حق طلبی او را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، صبح امروز در دیدار با بسیجیان و برخی از مدیران کل ادارات خراسان‌جنوبی، با گرامیداشت حماسه ۹ دی، گفت: در زندگی مادی، خداوند هر آنچه که لازم بوده و حکمت پروردگار اقتضا کرده را به موجودات به ویژه انسان عطا کرده است.

وی با بیان اینکه خداوند به انسان بینایی داده که راه و چاه را تشخیص داده و در چاه نیفتد گفت: انسان برای پیدا کردن راه حق از باطل و انتخاب مسیر درست نیاز به ابزاری قوی تری دارد، و  تشخیص راه از بیراهه با بصیرت امکان‌پذیر است، لذا داشتن بصیرت مسأله مهمی است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به موضوع آخرالزمان در روایات معصومین(ع)، افزود: دینداری در آخرالزمان از نگه داشتن آتش در کف دست سخت‌تر می‌شود، داشتن قوه بصیرت نیز در این ایام از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

وی با بیان این که افرادی که قبل از ظهور بتوانند دین خود را حفظ کنند ارزش و نمره آنها بیشتر از کسانی است که بعد از ظهور در رکاب حضرت مهدی(عج) قرار گیرند، ادامه داد: بصیرت آن است که اگر انسان می‌خواهد یک جمله حتی به مزاح بگوید باید بسنجد که گفته‌اش به نفع حق است یا باطل.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: هر چند در دنیای  امروز پرچم مسلک‌ها، مذاهب، ادیان و فرقه‌های متعدد برپا است، اما اگر خوب بنگریم علی‌رغم همه این تکثرها، تمام مقاصد به دو راه خدا و هوای نفس ختم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید دینداری و مسلمانی با رکوع و سجود و مشخصات شناسنامه‌ای مشخص نمی‌شود، تصریح کرد: مواضع و مسیر حرکت فرد، دینداری و حق طلبی او را نشان می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی در ادامه  به پیاده‌روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: در این حرکت عظیم بین‌المللی تنها شیعیان حضور ندارند، بلکه از نژادها، رنگ‌ها و کشورهای مختلف در این حرکت بین‌المللی حضور می یابند.

حجت الاسلاموالمسلمین  عبادی اظهار کرد: در شرایطی هستیم که شیعه انگلیسی زیارت عاشورا می‌خواند، اما در میدان انگلیس بازی می‌کند و سنی آمریکایی هم داریم که به اسم مسلمان، در جبهه استکبار بازی می‌کند، لذا باید موضع خود را مشخص کنیم که آیا در راه عدالت قرار داریم یا استکبار.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دیانت نه تنها نماز بلکه اخلاق، رفتار و فداکاری را در بر می‌گیرد و کسی که اقدام به سو استفاده می‌کند چه در لباس روحانیت و چه در مقام مسؤولیت، باید بداند‌ که سرنوشت ملت را رقم می‌زند، افزود: چیزی که بهترین سرنوشت را برای فردای ملت را رقم می‌زند تفکر و بصیرت اسلامی است.

وی با تأکید بر‌ اینکه سیاسی بازی هایی که طیف‌ها، احزاب و گروه‌ها انجام می‌دهند به نفع هیچ کسی نیست، چرا که بصیرت ندارند، مطرح کرد: زمانی که انسان به دنبال طیف و حزب و مال و مقام برود چشمش کورمی شود و نمی‌تواند راه را از چاه تشخیص دهد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی خطاب به بسیجیان گفت: شما نه تنها مسؤول خود بلکه مسؤول هر فردی که بتوانید روی او اثر بگذارید هستید، لذا سرنوشت شما و آیندگان در گرو بصیرت است و اگر کوچکترین بی‌توجهی صورت پذیرد، سرنوشت آیندگان و فرزندان این ملت به دست ترامپ‌ها می‌افتد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha