جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان این که امروز یکی از مهم ترین راه حل های رفع مشکلات کشور تحقق عملی مدیریت جهادی در بخش های مختلف است، گفت: متأسفانه برخی مدیران در کشور همراه نیستند و همین مسأله موجب بروز مشکلاتی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی،  امروز در اجلاسیه ائمه جمعه مازندران در بهشهر از مدیریت به عنوان یکی از ارکان مهم در جامعه یاد کرد و گفت: جامعه بدون مدیر به طور حتم با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که در مذهب تشیع مدیریت جامعه بر عهده امام است، خاطرنشان کرد: زمین بدون امام نمی تواند به حرکت خود ادامه دهد و به طور حتم در مسیر راه با مشکل روبرو می شود.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان این که هر مدیر در نظام اسلامی از یک جایگاه و رسالت بسیار مهمی برخوردار است، بیان داشت: همه کسانی که در نظام اسلامی در محدوده حاکمیت قرار دارند مورد احترام هستند.

وی در ادامه سخنان خود مدیریت جهادی را در مواقع مشکلات و بحران ها ضروری دانست و خاطرنشان کرد: با این شیوه مدیریت می توان از بسیاری از مشکلات و بحران ها عبور کرد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با تأکید براین که در مدیریت جهادی باید از همه ظرفیت ها برای رشد و تعالی جامعه بهره گرفت، افزود: کار و تلاش مبنای اصلی تحقق مدیریت جهادی در جامعه است.

حجت الاسلام تقوی با تأکید براین که دولت و مجلس باید به مدیران جامعه اسلامی میدان بدهند، خاطرنشان کرد: نباید برخی ضوابط و قوانین در کشور به گونه ای باشد تا مانعی بر سر انجام کارها باشد.

وی با بیان این که امروز یکی از مهم ترین راه حل های رفع مشکلات کشور تحقق عملی مدیریت جهادی در بخش های مختلف است، بیان داشت: متأسفانه برخی مدیران در کشور همراه نیستند و همین مسأله موجب بروز مشکلاتی می شود.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به این که در مقابله بسیاری مدیران همراه هستند اما قوانین و ضوابط دست و پاگیر مانع انجام برنامه ها و طرح های مناسب در کشور می شود، گفت: این قوانین دست و پاگیر نیز باید در کشور اصلاح شود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت 900 امام جمعه در شهرهای مختلف کشور اشاره کرد و گفت: این ظرفیت ارزشمند یک لشکر فرهنگی بانشاط در کشور محسوب می شوند.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که نگرش مديريت جهادي به مردم نگرش فراگير نظام اسلامي است و دسته بندي نمي كنند، گفت: مديريت جهادي نگاه به زمين ندارد و نگاه به آسمان دارد و به تفكر و عبادت هم مي انديشد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که امروز اقتصاد کشور بیمار است و خرج های بیهوده باید در مدیریت ها به حداقل ممکن کاهش پیدا کند، افزود: در چنين شرايطي همه ما بايد به اقتصاد كم كنيم و با كاهش هزينه هاي اضافه براي رشد و تعالي جامعه گام برداريم.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی در کشور تأکید کرد و افزود: مديريت جهادي مي تواند اقتصاد جهادي و مقاومتي را رقم بزند و در اين بخش بايد تلاش شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha