جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ آیت‌الله اعرافی، با ارسال پیامی برای «پاپ فرانسیس»، رهبر کاتولیک‌های جهان، میلاد فرخنده حضرت عیسی مسیح(ع) و آغاز سال جدید میلادی را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، متن پیام آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه پاپ فرانسیس  به مناسبت سال جدید میلادی به ابن شرح است:

عالی‌جناب پاپ فرانسیس
رهبر محترم کاتولیک‌های جهان
با سلام و تحیت
بسيار خرسندم که فرارسيدن ميلاد فرخنده حضرت عيسی مسيح(ع) و آغاز سال جديد ميلادی 2018 را به جناب‌عالی و همکارن محترمتان در واتیکان، همه يکتاپرستان گیتی و تمامی مسيحيان جهان، به ویژه به جامعه عزيز مسيحيان ايران، تبريک عرض نمایم.
این‌جانب به نمایندگی از دو مرکز بزرگ علمی جهان تشیع، حوزه‌های علمیه ایران و همچنین جامعة‌المصطفی‌العالمیة در شهر مقدس قم و همچنین عمل نهادن به نص صریح قرآن کریم در دستور به تعامل بین‌ادیانی، از این فرصت سود برده، دست دوستی و همکاری شما را در اهتمام ویژه به دیدگاه‌های متعالی الهی و بشردوستانه جناب‌عالی و مواضع عدالت‌خواهانه و به ویژه گفت‌وگو و تعامل میان‌دینی به گرمی می‌فشارم. ضمن تأکید بر جایگاه دین، معنویت و عقلانیت در گره‌گشایی معضلات معاصر بشریت و زمینه‌سازی صلح و عدالت جهانی، آمادگی این دو نهاد را برای تشریک مساعی بیشتر در جهت تعامل و همکاری‌ همدلانه و علمی بین‌الادیانی اعلام می‌دارم. امیدوارم به حول و قوه الهی، فرصتی مناسب جهت ملاقات با حضرت‌عالی در سال 2018 جهت گفتگوی بیشتر پیش آید.

 

علیرضا اعرافی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha