جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ نشست سیاسی در مدرسه علمیه حقانی

‌ حوزه/ مردم در ۹ دی حماسه‌ای تا ابد جاودان خلق کردند و از سران فتنه اعلام برائت نمودند و گفتند که تا پای جان از انقلاب و اسلام دفاع می‌کنند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، صادق محصولی شب گذشته در جمع طلاب مدرسه علمیه حقانی که به مناسبت گرامیداشت ۹دی برگزار شد ابراز داشت: ۹ دی الگو و سرمایه‌های کشور است و طلاب و روحانیون باید به این مسئله از نظر علمی هم توجه داشته باشند و این موضوع باید به عنوان یک موضوع علمی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

قائم‌مقام جبهه پایداری افزود: اصلی‌ترین و مهم‌ترین کاری که امام خمینی(ره) در زمان قیام داشتند زدودن غبار‌ها و زنگار‌ها از اسلام ناب محمدی بود و این اقدامی بسیار مهمی‌ بود که تأتیرات بسیار زیادی داشت. و الگوی مردم سالاری دینی را به دنیا معرفی کردند و همچنین انقلاب را به کشور‌های دیگر صادر کردند؛ امروز بسیج علاوه بر ایران در کشور‌های دیگر مانند سوریه‌، عراق و یمن و ... نیز صادر شده است.

 محصولی گفت:تشکیل جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی از دیگر اقدامات مهم امام خمینی(ره)‌بود و استکبار جهانی نیز به همین دلیل تمام توجه خود را معطوف به ایران کرده‌ است.

وی ادامه داد: ‌یکی از وظایف طلاب و روحانیون بصیرت افزایی است؛ طلاب باید به مسئله بصیرت افزایی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وزیرکشور دوره نهم ریاست جمهوری، تصریح کرد: امروزه هندسه قدرت در جهان تغییر کرده است به گونه ای که حزب‌الله در یک جنگ ۳۳ روزه‌ اسرائیل را که ادعا می‌کرد، سومین ارتش دنیا دارد را شکست دهند و همه این‌ها از تأثیرات انقلاب اسلامی بود.

محصولی بیان کرد: امروز ایران از همیشه قدرتنمدتر است و همه‌این‌ها به دلیل گفت‌وگوی دین‌مدارانه و در چارچوب اسلام و معارف اسلام است البته این‌ها به معی کار‌آمدی نیستند، اگر کارآمدی بیشتر باشد تغییر هندسه قدرت به نفع مسلمانان بیشتر خواهد شد.

وی افزود: بعد از پیروزی‌ انقلاب تلاش ‌های زیادی از طرف دشمنان برای انحراف انقلاب شد از جمله ترور‌های شخصیت‌های تأتیرگذار نظام مانند شهید بهشتی و شهید قدوسی در راستای‌ انحراف انقلاب اسلامی و براندازی نظام اسلامی بود؛ نفوذ بنی‌ سعد و همچنین جنگ هشت ساله نیز از دیگر اقدامات دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران است. حتی برخی مطالبی در روزنامه‌های مطرح می‌شد که تمام ارزش های دینی را زیر سوال می‌برد.

وزیرکشور دوره نهم ریاست جمهوری ادامه داد: در سال ۱۳۸۸ که انتخابات برگزار شد، دشمنان تلاش کردند با اقدامات خود نظام اسلامی را ساقط کنند که با عنایات امام زمان(عج) نتوانستند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

وی اظهار کرد: فتنه‌گران باعث شدند، کشور نزدیک به ۸ ماه به اغتشاش کشیده شود و بسیاری از مردم و جوانان کشور به دست فتنه‌گران کشته شدند. گفته می‌شود که در مسئله فتنه باید رأفت اسلامی داده شود، ولی این ممکن نیست چراکه فتنه‌گران نظام را دروغگو جلوه دادند و حتی حاضر نشدند اظهار پشیمانی کنند و بگویند که دروغ گفته‌اند.

محصولی بیان کرد: ما شاهد هستیم در فتنه ۸۸ برخی از اصلاح طلبان با عوامل غربی ارتباط داشند از جمله  جرج سوروس و اقرار کلینتون که اذعان کردند که از فتنه حمایت کرده اند؛ در روز‌های اخیر سی ان ان اعلام کرده است که در حال حاضر باید از فتنه‌گران دفاع کنند.

وزیرکشور دوره نهم ریاست جمهوری افزود: در روز‌های اخیر اعتراضاتی شده است که  اعتراضات مردم، توسط تفاله‌های سال ۱۳۸۸به اغتشاش کشیده می‌شود و برخی از فتنه‌گران که از کشور نیز خارج شدند بسیاری از اصول دین را نیز انکار کردند و حتی  قرآن و حتی امام زمان(عج) را نیز انکار نمودند.

وی اظهار کرد: فتنه‌گران انواع تاکتیک‌ها را به کار بردند؛ در روز قدس شعار نه غزه و نه لبنان سردادند و در  روز ۱۳ آبان اعلام دوستی با آمریکا کردند و در روز‌های دیگر نیز عکس‌های امام خمینی(ره)‌پاره کردند و به ایشان هتک حرمت کردند و در نهایت نیز در روز عاشورا به جنگ با اسلام امام حسین(ع) برخاستند.

محصولی بیان کرد: یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی که در اختیار ما است ولایت است که باید شکرگذار این نعمت باشیم.

وی در پایان افزود: برخی از خواص در فتنه ۸۸ سکوت کردند و برخی نیز سکوت نکردند و صراحتا موضع خود را اعلام کردند؛‌مردم در ۹ دی حماسه‌ای تا ابد جاودان خلق کردند و از سران فتنه اعلام برائت کردند؛ مردم در ۹ دی گفتند که تا پای جان از انقلاب و اسلام دفاع می‌کنند و گفتند که سران فتنه و استکبار جهانی دو روی یک سکه‌‌اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha