جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام  کریم خانمحمدی

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان این که اعتراض به وضع معیشتی نباید زمینه ساز سوء استفاده دشمن شود، گفت: مسئولان قوا و به خصوص دولتمردان باید به فکر حل ریشه ای مشکلات اقتصادی مردم باشند.

حجت الاسلام کریم خان محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به این که در حال حاضر عمده مطالبات مردم ناظر به مباحث اقتصادی و معیشتی است، اظهار داشت: مردم اگر حقیقتاً اعتماد به مسئولان خود داشته باشند همین مشکلات اقتصادی را هم تحمل می کنند کما این که ما در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که مردم مشکلات به مراتب از این را هم تحمل می کردند چرا که معتقد بودند این مشکلات ناشی از سوء تدبیر مسئولان نیست بلکه در وضع جنگی هستیم و باید تحمل کرد.

وی افزود: اما در حال حاضر متاسفانه به نظر می رسد به خاطر برخی اختلاس ها و دزدی ها از بیت المال یک مقدار بین مردم بدبینی نسبت به مسئولان ایجاد شده و این در حالی است که جناح ها نیز به جای پاسخگویی به مردم در این باره همدیگر را متهم می کنند که مثلا در دوره و دولت شما نیز وضعیت بدتر از حالا بوده است.

عضو انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر مسئولان باید بیشتر به فکر مردم باشند و دردها و مشکلات آن ها را کم کنند نه این که خود باعث بی اعتمادی و استرس و نگرانی در بین ملت شوند.

وی بیان داشت: در قضایای اخیر کشور نیز ابتدا مطالبات معیشتی به حق مردم ناراضی از وضع موجود مطرح شد اما به تدریج ضد انقلاب و سوءاستفاده کنندگان وارد میدان شدند و دست به اغتشاش و هرج و مرج زدند.

حجت الاسلام خان محمدی گفت: مسئولان و دولتمردان در این مقطع حساس باید بیش از پیش به فکر حل ریشه ای مشکلات بوده و به خصوص برای سامان دادن به اوضاع موسسات مالی و اعتباری کاری کنند چه آن که به هر حال بسیاری از این موسسات در رسانه ملی تبلیغاتی داشته و مردم به خیال این که بانک مرکزی بر آن نظارت داشته ، اعتماد کرده و اندوخته و سرمایه خود را به آن ها داده اند.

وی افزود: در هر صورت مطالبات مردم باید برآورده شده و از آن سو مسئولان به فکر انسجام باشند و دعواهای جناحی که وجود دارد و باعث می شود که مردم بدبین شوند به نظام را کنار گذاشته و به فکر حل مشکلات و خدمت به آحاد ملت به خصوص اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه باشند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون هم دولت ، هم مجلس و هم دیگر قوا در این خصوص تقصیر داشته اند و باید در آینده کم کاری ها را جبران کنند تا این مساله باعث انسجام و وحدت بیشتر در داخل و ناامید کردن دشمنان شود.

وی گفت: از سوی دیگر از آحاد ملت نیز انتظار می رود مراقب باشند که اعتراضات به وضع معیشتی و اقتصادی زمینه سوء استفاده دشمنان و بیگانگان را فراهم نکند چه آن که در همین وقایع اخیر دیدیم که امثال عربستان و اسراییل و آمریکا چقدر اظهار خوشحالی کرده و به قول معروف با دم خود گردو می شکستند.

وی تصریح کرد: در هر صورت آنچه مهم است این که ما نباید بهانه دست بیگانگان بدهیم چه آن که اگر در درون کشور دعوا هم داریم این مساله به هیچ وجه به بیگانگان ارتباطی ندارد و البته بنده امیدوارم که از باب آن که گفته اند عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد این تحرکات و دخالت های بیگانگان زمینه انسجام و وحدت بیشتر در داخل و هوشیاری و تحرک بیشتر مسئولان برای خدمت رسانی بهتر به مردم شود.

۳۱۳/۸

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha