جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
برنامه ریزی آستان حسینی برای تحصیل دروس حوزوی از راه دور

حوزه/ واحد فعالیت های الکترونیکی آستان مقدس حسینی، جلسه ای را برای بررسی طرح تحصیلات حوزوی از راه دور که یکی از طرح های مهم در سطح آموزش حوزوی است، تشکیل داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، واحد فعالیت های الکترونیکی آستان مقدس حسینی، جلسه ای را برای بررسی طرح تحصیلات حوزوی از راه دور که یکی از طرح های مهم در سطح آموزش حوزوی است، تشکیل داد.

شیخ علی القرعاوی از مسئولان آستان حسینی گفت: طرح ویژه آموزش از راه دور طلاب برای کسانی است که حضور در حوزه های علمیه برایشان سخت است یا به خاطر شرایط زندگی، کار و دوری مسافت نمی توانند در حوزه باشند.

وی تصریح کرد: این طرح جدیدی است که ارائه دروس به طور مستقیم و از طریق مهیا کردن برنامه ای الکترونیک انجام می شود که به طلبه اجازه می دهد بعد از ورود به برنامه به مسائل گوش دهد، سؤال طرح کند و با فناوری جدید و پیشرفته با اساتید بحث کند.

شیخ القرعاوی افزود: تعداد طلابی که در این طرح ثبت نام کرده اند تا کنون به بیش از 250 طلبه برادر و خواهر رسیده است که از 35 کشور عربی و خارجی هستند. تدریس آنان توسط 20 استاد در دروس فقه، عقاید، منطق، زبان عربی و تفسیر قرآن کریم، انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه این جلسه برای برسی مشکلات پیش رو و یافتن راه حل و تلاش برای توسعه این برنامه برای جذب طلاب بیشتر برگزار شد، افزود: بخشی از طلاب این طرح، مرحله اول را به پایان رسانده اند و برخی مبلّغ شده یا مدّرس علوم اهل بیت (علیهم السلام) شده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    0 0
    سلام علیکم اگر لینک حوزه مجازی کربلا را می‌گذاشتید، ضرر نداشت