پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار

حوزه/ رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) در راستای بازدید از مراکز علمی و پژوهشی قم، از مدرسه اسلامی هنر بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین احمد احمدی، رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) و به همراه جمعی از معاونین و مدیران سمت در مدرسه اسلامی هنر حضور یافت و با شماری از پژوهشگران این مرکز دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست که با حضور احمد احمدی رئیس سازمان «سمت»، حمیدرضا خادمی رئیس پژوهشکده تحقیق و توسعه «سمت» و مدیر دفتر «سمت» در قم و منصور ابراهیمی مدیر گروه تخصصی هنر این سازمان، حجت‌الاسلام محمدحسین نوّاب رئیس مدرسه اسلامی هنر قم و تعدادی از پژوهشگران و اعضای هیأت علمی این مدرسه برگزار شد، پیشنهاد مشارکت در فرایند پژوهش و انتشار طرح کلان پژوهشی «فرهنگ‌نامه زیبایی‌شناسی در قرآن و روایات» به «سمت» ارائه و اهمیّت و ضرورت آن تبیین شد.

در پایان جلسه مقرّر شد برای بررسی جامع و دقیق این طرح و همچنین بررسی پیشنهاد ترجمه کتابی با عنوان«گزیده تاریخ‌های اسلامی» و طرحی پژوهشی موسوم به «انتولوژی قصّه»، در باب بعد هنری و زیبایی‌شناختی قصه‌های قرآنی، طرح‌نامه‌های ویژه هر یک تکمیل و به سازمان «سمت» ارسال شود.

پس از این دیدار، رئیس سازمان «سمت» به همراه حجت‌ الاسلام محمد ذبیحی قائم مقام رئیس و معاون پژوهشی این سازمان، با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن نظری شاهرودی رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و عبدالله توکلی قائم‌مقام و معاون پژوهشی این مرکز نیز دیدار و گفتگو داشت.

در این نشست دوسویه در خصوص موضوعات و مباحث مختلفی از جمله تبادل اولویت‌های پژوهشی گروه‌های علمی، تسریع در فرایند ارزیابی آثار و همچنین بررسی زمینه همکاری سه‌جانبۀ سازمان، پژوهشگاه و شورای تحوّل، بحث و گفتگو شد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha