سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ یادواره شهدای روحانیت استان قم در مدرسه علمیه فیضیه

حوزه/عضو جامعه مدرسین گفت: شهدای روحانیت پپشتاز حوزه انقلابی است. حوزه انقلابی حوزه ای است که ماموریت های خود را برای پیشبرد اهداف انقلاب محقق می کند. روحانیت شهید پیشتاز تمدن، حاکمیت دین، تقوا و فقه هستند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی امشب در ادامه سلسله برنامه های کنگره یک هزار شهید و ایثارگر روحانی استان قم که با موضوع روحانیت، بصیرت و ولایت پذیری  در مدرسه علمیه فیضه برگزار شد به کارکرد دین و نقش روحانیت اشاره کرد و گفت: نقش اول دین، بیان توحید و حقیقت هستی و تفسیر صحیح از رابطه انسان، جهان، خدا و نجات بشر ازشرک و الحاد است.

عضو خبرگان رهبری افزود: نقش دوم دین، تربیت انسان دل بسته  و وابسته به خدا و نجات یافته از تجملات دنیا است. اساسا کارکرد دین تربیت انسانهای آزاد و با کرامت است. حریت و آزادی در پرتو دین محقق می شود.

این استاد حوزه اظهار داشت: نقش سوم دین، هویت سازی برای جامعه بشری بر پایه توحید و ساخت جامعه برپایه برادری و برابری است. برادری با محوریت ایمان، آزادی و کرامت، تنها در دین محقق است. مبنا بخشی به زندگی و ایجاد وحدت و موحد تنها در سایه دین محقق می شود. دین برای خدمت و حمایت از بشر توسط انبیاء الهی از سوی خدا به بشر ارسال شد.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی اظهار داشت: دین رهایی بخش انسان از گمراهی ها و مشکلات و ارمغان ساخت جامعه ایمانی و مهدوی است و امروز بیش از گذشته مشکلات جامعه به خاطر جدایی از دین و روی آوردن به زندگی سکولاریسم است.

عضو خبرگان رهبری افزود: بحران خانواده، امنیت و جنگ ها به دلیل روی آوردن جامعه به سکولاریسم و جدایی از دین محقق شده است و جاهلیت امروز پیچیده تر از گذشته و بر علم منهای ایمان و این علم موجب بدبختی و شقاوت و عقب ماندگی است.

این استاد حوزه  با اشاره به نیاز جامعه به روحانیت، اظهار داشت: فلسفه نقش روحانیت خدمت به دین، هدایت معنوی، رهبری جامعه در پرتو دین و همدردی با انسانها است و بعد از پیروزی انقلاب، نظریه پردازی برای تمدن اسلامی و نجات بشریت از گمراهی برپایه الحاد از رسالت سنگین امروز برای روحانیت طراحی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی با بیان این که روحانیت برای تمدن سازی مشکلات زیادی دارد که از جمله آن غرب است، افزود: امروز نظریه هایی در مورد غربی ها است، بعضی معتقد به غرب گرایی و تفکر افراطی و نابودی جامعه بشریت هستند. دیدگاه دیگری معتقد هستند که باید تکنولوژی و زیر بنای برنامه ها  پیشرفت را از غرب بگیریم و این هم شدنی نبود چون  وقتی زیر بنای تفکر غربی باشد، مشخص است به نتیجه مثبت نخواهد رسید.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: نظریه دیگر نگاه تمدنی و احیاء جامعه است. این کار کرد نیز از کارکردهای جدید روحانیت است. که درعصر جدید به آن اضافه شد. 

عضو خبرگان رهبری افزود: شهدای روحانیت پپشتاز حوزه انقلابی هستند. حوزه انقلابی حوزه ای است که ماموریت های خود را برای پیشبرد اهداف انقلاب محقق می کند. روحانیت شهید پیشتاز تمدن، حاکمیت دین، تقوا و فقه هستند.

این استاد حوزه اظهار داشت: شهداء روحانیت اسوه علم، عمل، بصیرت و پیرو ولایت فقیه بوده و هستند. این دست از شهدا  زیادند و خوش درخشیدند.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی اظهار داشت: مسئولیت حوزه در دوره معاصر بسیار ویژه و حساس است واین شهدا الگوی حوزه انقلابی هستند.

۴۰/۳۱۳

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha