یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
راهپیمایی ۹ دی بیرجند

حوزه/ مردم با حضور پرشور خود در صحنه حمایت قاطع از ولایت و انقلاب اسلامی، وفاداری به نظام اسلامی و خون شهدا به خوبی نشان داندند نشان دادند و اکنون نوبت مسئولات است که با اقدام و عمل جهادی قدرشناس این حضور باشند و در رسیدگی به مطالبات و مشکلات مردم از هر تلاشی دریغ نکنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، روز پنج شنبه 14دی ماه ساعت‌ها پشت سر هم سپری می‌شد، مردم به سرعت در تلاش‌ بودند تا خود را به سر قرار برسانند. وعده قرار میدان شهدا ساعت 9.30 صبح بود، عده‌ای از مردم قبل از ساعت مقرر خود را به میدان شهدا رسانده بودند، تا با انرژی بیشتری در این راهپیمایی با شکوه شرکت کنند.

ساعت قرار رسید، میدان شهدای بیرجند جای سوزن انداختن نبود، تا چشم کار می‌کرد، جمعیت خروشانی بود که دغدغه‌شان حضور در مراسم راهپیمایی بود آری امروز بار دیگر مردم بیرجند در این راهپیمایی با شکوه ثابت کردند با وجود مشکلات اقتصادی و نقشه‌های پلید دشمن، اما ذره‌ای از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب کوتاه نخواهند آمد.

مقصد راهپیمایی عوض شد!

اگرچه مسیر راهپیمایی از میدان شهدا تا ابوذر بیرجند پیش‌بینی‌شده بود، اما خیل عظیم جمعیت موجب شد تا مسیر طولانی از میدان شهدا تا میدان قدس مردم حضور داشته باشند و با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر فتنه‌گر، ما همه باهم هستیم پشت ولایت هستیم و مفسد اقتصادی دشمن انقلاب است، حمایت قلبی خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان دهند.

قشر های مختلف مردم بیرجند همچون سیلی خروشان، بار دیگر تجلی شور و شعور همیشگی‌شان را به جهانیان نشان دادند.

مردم ولایتمدار بیرجند با خلق تابلوی زیبای همدلی، عزت و وحدت ملی بر حمایت قاطع از ولایت‌فقیه و حفظ دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، تأکید و به دشمنان ثابت کردند مشکلات معیشتی و اقتصادی تأثیری بر عزم ملت ایران ندارد.

دختر معلول و عشق به رهبری

لابه‌لای جمعیت حرکت می‌کردم، چشمم به مردی افتاد که همراه با دختر معلولش در راهپیمایی شرکت کرده بود، دخترک بر روی ویلچر نشسته بود، اما در دستانش پوستر  «مرگ بر فتنه‌گر» بود و با دستی دیگر تصویری از رهبر معظم انقلاب را در دست داشت و با دیدن من عکس رهبری را بر چشمانش می‌کشید.

از پدرش پرسیدم آیا با این وضعیت برایتان مسیر راه سخت و دشوار نبود؟ او به دخترش نگاه کرد و گفت: خستگی ندارد. فرزندم با وجود داشتن معلولیت از دیشب اصرار داشت که او را به این راهپیمایی بیاورم و برای دفاع از نظام و انقلاب که خون زیادی ریخته شده است این چیزها خستگی ندارد.

کمی جلوتر پیرزن و پیرمردی که هر دو عصازنان بودند نظرم را به خود جلب کردند، حدود 75سال سن پیرمرد بود دلیل حضورش را که پرسیدم سری تکان داد و گفت «اولین بارم نیست که در مراسم راهپیمایی حضور دارم، از همان زمان جوانی درصحنه‌های مختلف باری دفاع از نظام و انقلاب حضور داشته‌ام و امروز هم آمده‌ام برای دفاع از همان انقلاب» .

وحدتی که در همه عرصه ها به چشم می خورد

 

اهل سنت و مرزنشینان هم آمده بودند تا در کنار دیگر اقشار جامعه، وحدت و یکرنگی را در حمایت از ولایت نشان دهند.

امیدواریم ه بعدازاین حماسه‌آفرینی مسئولان هم بیشتر از گذشته به وظایف خود نسبت به مردم حساس باشند و احساس مسئولیت کنند تا مشکلات مردم برطرف شود.

مسئولان در راه خدمت به مردم باید بیش از این تلاش کنند

مدیر حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند اظهار داشت: مردم استان خراسان جنوبی با وجود اینکه مورد بی‌مهری برخی مسئولان قرار گرفته اند باز هم در بزنگاه‌ها پای کار می‌آیند و پیرو ولایت و مدافع انقلاب و ارزش‌ها هستند.

حجت الاسلام نصیرایی خاطرنشان کرد: اگر کسی حتی نظام و علما را قبول ندارد، باید به خاطر وطن، آینده نسل خود و اقتصاد به صحنه بیاید چون اگر آتش به پا شود همه با هم می‌سوزیم.

وی با بیان اینکه ما برای انقلابمان شهدای زیادی داده‌ایم و این انقلاب را مفت به دست نیاورده‌ایم، اظهار داشت: پیام این حضور گسترده مردم این است که دشمن بداند به راه باطل می‌رود و تبلیغات سوء آن‌ها هیچ تأثیری بر مردم ایران ندارد.

مدیر حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی گفت: با تمام مشکلات، مردم ایستادگی کرده و پای نظام خود ایستاده‌اند که این امر وظیفه مسئولان را خیلی سنگین‌تر می‌کند زیرا مسئولان در راه خدمت به این مردم باید بیش از این تلاش کنند.

خجت الاسلام نصیرایی افزود:بصیرت ملت، هر توطئه‌ای را خنثی می‌کند و باید ملت و دولت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را سرمشق خود قرار دهند تا کشور مسیر پیشرفت را طی کند.

مردم از مشکلات اقتصادی گلایه‌مندند

وی با بیان اینکه مردم از مشکلات اقتصادی گلایه‌مندند افزود: هر چند برای رفع مشکلات معیشتی مردم، اقداماتی صورت گرفته اما کافی نیست و مسئولان باید نسبت به تحقق اقتصاد مقاومتی، عمل کنند.

در این مراسم طلاب و روحانیت زیادی هم حضور داشتتند و در کنار دیگر اقشار جامعه اغتشاشات را محکوم و با ولایت‌فقیه تجدید بیعت کردند.

اکرمی یکی از طلاب خواهر گفت: کلاس درس را تعطیل کرده‌ایم تا در کنار دیگر اقشار جامعه در حمایت از ولایت‌فقیه درصحنه حضور یابیم تا به دشمنان به‌ویژه آمریکا و اسرائیل جنایتکار بگوییم ننگت باد، ملت ما با این بازی‌ها و نقشه‌ها خسته نشده بلکه همیشه پشت رهبری و ولایت‌فقیه ایستاده‌اند.

آری! این حضور در پرونده قدرشناسی مردم بیرجند با عظمت دیگری ثبت شد و این حضور حماسی همچون حماسه ۹ دی سند افتخار دیگری برای مردم این دیار عاشق رهبری و ولایت شد.

مردم با حضور پرشور خود در صحنه حمایت قاطع از ولایت و انقلاب اسلامی، وفاداری به نظام اسلامی و خون شهدا به خوبی نشان داندند نشان دادند و اکنون نوبت مسئولات است که با اقدام و عمل جهادی قدرشناس این حضور باشند و در رسیدگی به مطالبات و مشکلات مردم از هر تلاشی دریغ نکنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    0 0
    مردم اتحاد و همبستگی خود را در مقابل دشمنان نشان دادند کنون نوبت گروههای سیاسی است ببینیم باهم همصدا میشوند؟