جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عکس

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: ایران اسلامی بیشترین اثرگذاری را در کشورهای خاورمیانه دارد و برای عزت اهل بیت(ع) زحمت زیادی کشیده و کانون اشاعه این مکتب و عزت دهی به مسلمین است و در بین علمای شیعه بیشترین قیام کنندگان در برابر دشمنان اهل بیت(ع) در ایران بوده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، در جمع مؤسّسین، هیئت امنا و مدیران مدارس علمیه خواهران استان یزد که در سالن اجتماعات امام خمینی(ره)حوزه علمیه خواهران استان یزد برگزار شد، با اشاره به وقایع اخیر کشور و سوء استفاده عناصر ضد انقلاب اظهار کرد: دشمنان سال های سال برنامه ریزی می کنند تا به انقلاب اسلامی ضربه بزنند و یا راه بیگانگان را به کشور باز کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد افزود: دشمنان اسلام هم اکنون در کشورهای سوریه، عراق و لبنان از طریق حمله نظامی ناامید شده اند و به دنبال نفوذ در ایران هستند.

وی ادامه داد:  ایران اسلامی بیشترین اثرگذاری را در کشورهای خاورمیانه دارد و برای عزت اهل بیت(ع) زحمت زیادی کشیده و   کانون اشاعه این مکتب و عزت دهی به مسلمین است و در دنیا در بین علمای شیعه بیشترین قیام کنندگان در برابر دشمنان اهل بیت(ع) در ایران بوده اند.

آیت الله ناصری تصریح کرد : نوک پیکان توطئه های غرب علیه اسلام به سمت ایران است و دشمنان شعله این انقلاب را که نورش به عالم رسیده، می خواهند خاموش کنند.

وی با قدردانی از اقشار مردم یزد، بازاریان و دانشگاهیان که با بصیرت نسبت به توطئه اخیر استکبار در اغتشاشات اخیر، با صلابت ایستادند و با نداهای مسموم بیگانگان و چند نفر مزدور غرب، فریفته نشدند؛ تأکید کرد: جامعه اصیل مردم یزد هیچکدام به عنوان تماشاچی هم سراغ آشوبگران نرفتند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ادامه داد: گرچه برخی نگران شدند، ولی خداوند ایمان و اطمینانی به ما داده است که مردم را نسبت به حفظ عزت با مدد باری‌تعالی نوید می دهیم و باید هم خدا را شاکر باشیم  و از آحاد مردم تشکر کنیم.

آیت الله ناصری در بخش دیگری از سخنانش، موضوع تربیت دینی و اخلاق اسلامی را یادآور شد و گفت: در  دانشگاهها هم دانشجویان از سخنرانی های مکرر سیاسی خسته شده اند و نیازمند نشست های اخلاق و تربیت و نشان دادن راه بهتر زندگی کردن هستند.

وی اضافه کرد: ما باید از همان ابتدای دبستان به فکر تربیت دینی فرزندان خود و نسل کودک و نوجوان جامعه باشیم و تربیت را به سنین بالا موکول نکنیم.

*حوزه های علمیه نسبت به ترویج سبک زندگی اسلامی بکوشند

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با طرح این سؤال که «وظیفه حوزه های علمیه در این موضوع تعلیم و تربیت دینی چیست؟» ابراز کرد: در دهه های قبل آمار آسیب های اجتماعی نسبت به الان کمتر بود و حوزه های علمیه باید نسبت به ترویج سبک زندگی اسلامی بکوشند و مسئولیت های خود را بشناسند.

آیت الله ناصری خاطر نشان کرد: همه ما اعم از مؤسسین، هیئت امنا و مدیران مدارس علمیه خواهران مسئولیت داریم که در تربیت خواهران طلبه نسبت به آموختن سبک زندگی اسلامی و اخلاق و تربیت اسلامی بکوشیم تا آنها با رفتار صحیح در محیط خانواده به عنوان مادر فرزندان خود را هدایت کنند.

وی تأکید کرد: اگر بانوی حوزوی اخلاق و رفتارش خوب باشد و اطلاعاتش نسبت به مسائل دینی کافی باشد در جامعه اثرگذار خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تحسین جوانان  نسبت به پذیرش خوبی ها اظهار کرد: برای دعوت مردم به نیکی دو عامل « عمل به دین» و « برنامه ریزی برای انتشار دین و اخلاق» ضروری است و بار علمی و مطالعات ما باید جدّی  و رفتار و کردار ما باید شایسته باشد.

آیت الله ناصری به بانوان تحصیلکرده حوزوی هم توصیه کرد: در محیط خانواده معلومات خود و سطح سواد خود را به رخ همسر نکشید بلکه از معلومات خود در رعایت اخلاق پسندیده و هدایت فرزندان استفاده کنید.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha