جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خوزستان

حوزه/ مدیران مدارس علمیه اهواز در نشستی ویژه با مدیر حوزه علمیه خوزستان، بر لزوم همفکری و تلاش برای آرام‌سازی فضای جامعه تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نشست ویژه مدیران مدارس علمیه، با هدف بررسی اتفاقات اخیر کلان‌شهرها به‌ویژه اهواز در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به نقش اساتید و مدیران مدارس علمیه در آرام‌سازی فضای جامعه، گفت: در رویدادها و مسائلی نظیر تظاهرات و اغتشاشات اخیر نباید منتظر دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی مراجع بالادستی بود.

وی فعالیت و اقدام انقلابی مسئولان مدارس علمیه در شرایط بحرانی را یک اصل دانست و بیان کرد: در شرایط خاص و بحرانی باید انقلابی عمل کرد و از کیان نظام، ولایت فقیه و امنیت فکری-اعتقادی جامعه دفاع نمود.

همچنین حجت الاسلام ذوالفقاری، یکی از مدیران مدارس علمیه اهواز، با اشاره به شرح وظایف حوزه‌های علمیه بر مبنای سخنان مقام معظم رهبری، گفت: رهبر معظم انقلاب سال گذشته در دیدار با جمعی از فضلای قم، سه وظیفه مهم «هدایت فکری و معنوی جامعه»، «تبیین مسائل بصیرتی» و «خدمات‌رسانی» را از حوزه‌های علمیه خواسته و همه مدیران مدارس علمیه باید در این راستا گام بردارند.

وی تصریح کرد: اگر حوزه به معنای واقعی خودش را متولی «هدایت فکری و معنوی جامعه» بداند، تکالیف بسیار زیادی در جامعه متوجه او بوده و نسبت به ریزترین مسائل باید ورود جدی و اثرگذار داشته باشد.

حجت الاسلام موسوی، مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) نیز با بیان اینکه دشمن سه هدف عمده «کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت» دارد، تصریح کرد: بر اساس فرمایشات امام خامنه‌ای، دشمن در اهداف سه گانه خود ضربه به نظام اسلامی ایران به واسطه تحریک آحاد عمومی جامعه را در دستور کار خود قرار داده است؛ حال اگر روحانیت حوزه‌های علمیه خود را متولیان فرهنگی جامعه بدانند، قطعاً با همه توان در راستای از بین بردن اهداف دشمن تلاش بیش از پیش می‌کنند.

لازم به ذکر است، در انتهای این اجلاسیه، برخی دیگر از مدیران مدارس علمیه، به بیان نقطه نظرات خود پیرامون نحوه مواجهه و آگاه‌سازی مردم نسبت به وقایع پیش روی کشور پرداختند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha