جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
میناپور

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان از خریداری یک هزار و ۲۰۰ مترمربع زمین برای توسعه مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد خبر داد .

حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به اجرای طرح های عمرانی حوزوی متعدد در استان لرستان، گفت: هم اکنون طرح های متعدد ساخت ، توسعه و تعمیر مدارس علمیه استان در دستور کار است که در برخی شهرستان ها این طرح ها با پیشرفت فیزیکی مطلوبی در دست اجرا است .

وی با بیان اینکه هم اکنون طرح توسعه مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد در حال برنامه ریزی است، افزود: با خریداری یک قطعه زمین و چندین دهنه مغازه در مجاورت آن، این مدرسه توسعه می یابد .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه هزینه خریداری این زمین پرداخت شده و از طریق شورای عالی حوزه نقشه برداری مدرسه نیز تائید شده است، اظهار داشت: مناقصه این مدرسه برای ساخت و احداث در دستور کار قرار گرفته و با انعقاد قرارداد با پیمانکار بزودی طرح توسعه مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد آغاز خواهد شد .

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با اشاره به اینکه فاز 2 مدرسه علمیه رضویه خرم آباد هم اکنون در حال ساخت است خاطر نشان کرد: این طرح نیز با پیشرفت فیزیکی مطلوب در حال اجرا است .

وی همچنین از ساخت مدرسه علمیه رضوی در شهرستان الشتر خبر داد و گفت: این طرح نیز هم اکنون مراحل ساخت ابتدایی خود را طی می کند و در حال احداث است .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان از تصویب نقشه ساخت و احداث مدرسه علمیه شهرستان دورود خبر داد و افزود: با انعقاد قرارداد با پیمانکار نیز ساخت این طرح بزودی شتاب خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور همچنین به برخی طرح های عمرانی شامل تعمیرات و نماکاری برخی مدارس علمیه اشاره کرد و گفت: امسال تعمیرات اساسی در مدارس علمیه ولیعصر(عج) شهرستان بروجرد و استاد سرای پلدختر صورت گرفت و این طرح ها به اتمام رسیده است .

وی همچنین از طرح نماکاری مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد خبر داد و گفت: نماکاری این مدرسه نیز در دستور کار قرار گرفته است .

خیّران برای توسعه حوزه های علمیه آستین همت را بالا بزنند

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه تحول در ساخت، توسعه و تجهیز مدارس علمیه در نقاط مختلف کشور امری ضروری است، اظهار کرد: خیران در این زمینه آستین همت را بالا بزنند و در ایجاد، توسعه و تجهیز مدارس علمیه برای پیشبرد اهداف دینی و فرهنگی فزرندان این مرزبوم قدم بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با بیان اینکه رسانه ها باید در شناسایی ظرفیت حوزه های علمیه به مردم و مشارکت خیران در امر ساخت حوزه ها اقدمات اساسی را انجام دهند افزود: حوزه های علمیه با بهره مندی از منابع اصیل قرآنی و روایی، سد محکمی در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و عاملی برای تقویت بنیه دینی جامعه به ویژه در بین جوانان است .

وی در پایان خواستار کمک و مساعدت خیران در ساخت و توسعه مدارس علمیه شد و گفت: امید می رود خیراندیشان با ورود به این حوزه در راستای گشترش و توسعه مراکز دینی و حوزوی کوشا باشند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha