پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تست روانشناسی

حوزه/استاد دانشگاه مازندران با اشاره به تدریس روانشناسی غربی در دانشگاه های ایران، گفت: نیاز امروز جامعه اسلامی و جهانی به روانشناسی اسلامی است و مهم ترین روش برای تربیت فرزندان صالح الگوگیری از روش های اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حبیب الله حلیمی، امروز در کارگاه آموزشی روحانیان مستقر استان، به مسائل اجتماعی و خانوادگی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: روانشناسی غربی در دانشگاه ها تدریس می شود و باید روحانیون و بزرگان دین در این مباحث ورود کنند تا زمینه حضور این تفکرات غربی در کشور فراهم نشود.

وی در ادامه سبک زندگی اسلامی را برگرفته از روانشناسی اسلامی دانست و افزود: تربیت فرزندان از دوران کودکی باید بر مبنای مفاهیم دقیق اسلامی باشد و این مهم ترین راه برای تربیت دینی فرزندان است.

حلیمی، هویت یابی فرزندان را قبل از تولد دانست و تاکید کرد: امروز جوامع غربی در مرداب تربیت های ناصحیح جنسی و مبتذل گرفتار شده اند و در نظام اسلامی باید از شیوه های آزموده شده، غربی دوری کرد و تربیت جنسی فرزندان را با روش های دینی و اسلامی کنترل کرد.

کارشناس علوم اجتماعی  در پایان تاکید کرد: نیاز امروز جامعه اسلامی و جهانی به روانشناسی اسلامی است و مهم ترین روش برای تربیت فرزندان صالح الگوگیری از روش های اسلامی است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی اصغر IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    0 0
    اگرچه روانشناسان و مشاوران خانواده در ایران خود مسلمان و مشاوره هایشان ملهم از آموزه های دینی است اما چون اکثرا آموخته های کلاسیک روانشناسی شان مبانی غربی دارد. در بعضی از موارد مشاوره هایی که برای تربیت فرزندان و نسل امروز میدهند چون مبنای تربیتی غربی دارد منجر به تضعیف جایگاه پدر و مادر بوده تا جایی که راه افراط در پیش گرفته و با توصیه های آنان در مورد سهل گیری نسبت به فرزندان امروز شاهد پدر مادرانی هستیم که کاملا مطیع فرزندان هستند و از خود هیچ اراده و نظری ندارند و اینگونه شد که در این عصر شاهد پدیده ای هستیم بنام فرزند سالاری. تحقیر فرزندان در روزگار گذشته ( تفریط) و فرزند سالاری امروز ( افراط)