سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
روحانیان مبلغ

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان کردستان از برگزاری دوره های تخصصی برای روحانیون و مبلغان استان خبر داد.

حجت الاسلام محمد کرانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: یکی از اصلی ترین وظایف روحانیون و طلاب، بحث تبلیغ اصول دینی و اسلامی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان کردستان گفت: به همین منظور هر یک ار طلابی که از مدارس علمیه فارغ التحصیل می شوند باید در بحث تبلیغ مجرب باشند و بتوانند در حوزه تبلیغ نقش بسزایی در راهنمایی، ارشاد و روشنگری جامعه را داشته باشند.

حجت الاسلام کرانی ادامه داد: طلاب و روحانیون مبلغ می توانند با تلاش و جهد خود بسیاری از ناهنجاری ها را از بطن جامعه به دور کنند، لذا موضوع تبلیغ در بین روحانیون و طلاب از اهم موضوعات است و حساسیت زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه به صورت متناوب برای روحانیون طرح بینات هجرت و... کلاس هایی برگزار می شود، گفت: این کلاس ها که به صورت تخصصی برگزار می شود، در آن روش و اصول صحیح تبلیغ توسط اساتید مجرب از قم تدریس می شود و روحانیون و طلاب با اصول تخصصی تبلیغ که از ارکان مهم کار یک طلبه است آشنا می شوند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان کردستان گفت: در سال جاری شاهد برگزاری چندین کلاس تخصصی ویژه روحانیون در سطح استان بوده ایم که خروجی این کلاس ها مثبت بوده است و امیدواریم که این روند همچنان تداوم داشته باشد.

حجت الاسلام کرانی ادامه داد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در سال آینده در صورت مهیا بودن فرصت و مکان، حوزه علمیه استان کردستان اقدام به برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزش تبلیغ برای روحانیون خواهد نمود.

این کارشناس دینی افزود: خوشبختانه در طول این چند سال، کلاس ها توجیهی بسیاری برای روحانیون و طلاب مبلغ توسط حوزه علمیه استان کردستان برگزار شده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان کردستان گفت: در حال حاضر نزدیک به 80 روحانی و طلبه مبلغ در سطح استان کردستان مشغول فعالیت هستند و امیدواریم که این تعداد بتوانند به نحو احسن وظایف معنوی و محول شده را انجام دهند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha