چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نسیم مهر

حوزه/ با اجرای طرح «نسیم مهر» و حضور طلاب خواهر و برادر در کنار بیماران بستری در بیمارستان ها، شرایط روحی بیماران ارتقاء یافته و اقدامات مشاوره ای معنوی، تأثیر زیادی بر روی بهبودی سریع آنان دارد.

خانم  یسری نافعی مبلغ مذهبی و مشاوره دینی دفتر طرح «نسیم مهر» وابسته به نهاد رهبری علوم پزشکی دانشگاه اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار «حوزه» با اشاره به فعالیت خود در دفتر نسیم مهر بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان با بیان اینکه مشاوره دینی، در روند بهبود و درمان بیماران بسیار مؤثر است، اظهار داشت: با اجرای این طرح و حضور طلاب خواهر و برادر در کنار بیماران، شرایط روحی بیماران درک می‌شود و این اقدامات، تأثیر زیادی بر روی بهبودی سریع بیماران دارد. 

وی با اشاره به تجربیات و دوره‌های مختلف آموزشی که طلاب طرح نسیم مهر پشت سر می‌گذارند، افزود: یکی از اقدامات ما، عیادت‌های روزانه و امید بخشی به بیماران است، البته مشاوره و حمایت‌های روحی و معنوی، حل اختلافات خانوادگی، اجرای برنامه‌های فرهنگی، ارائه بسته‌های فرهنگی، برگزاری مسابقات کتابخانه خوانی، برپایی کلاس‌های آموزشی و برخی از جشن‌ها با ارتباط تنگاتنگ میان روابط عمومی و دفتر نسیم مهر از دیگر اقدامات طلاب طرح نسیم مهر در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به شمار می‌رود.

این مبلغ مذهبی با اشاره به شرایط بحرانی بیماران در بیمارستان سوانح سوختگی گفت: بیمارانی که دچار حادثه شده اند و در این بیمارستان بستری هستند به دلیل شرایط عفونی آنان، همراه ندارند و به علت مشغله فراوان پرستاران، بیمار تنها است، همچنین برخی از بیماران بر اثر فشارهای روحی اقدام به خودسوزی کرده اند. 

وی با اشاره به تأثیرگذاری این طرح خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم تا طلاب و روحانیونی که قرار است به این مجموعه اضافه شوند، با مسائل روانشناسی و شرایط بیماران آشنایی بیشتری داشته باشند و نسبت به مسائل پزشکی و روان پزشکی اطلاعاتی داشته باشند.  

نافعی تصریح کرد: طلاب در حوزه علمیه، مسائل متعدد و فراوانی را فرا می‌گیرند اما لازم است تا طلاب نسیم مهر بتوانند به خوبی به شبهات و سئوالات و ابهامات بیماران که شرایط روحی مناسبی ندارند، پاسخ دهند و به آنان امید به زندگی را هدیه کنند همچنین می‌توان رشته‌ای دانشگاهی و یا در حوزه علمیه برای تربیت طلاب ویژه طرح نسیم مهر تأسیس شود.

                          

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha