سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نماز باران

حوزه/ استاد حوزه علمیه بیرجند با اشاره به وضعیت خشکسالی های دو دهه اخیر گفت: وضعیت فحشا و منکرات روز به روز بیشتر می شود و اینها سبب منع برکات و نزولات آسمانی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، صبح امروز نماز باران در مصلی المهدی بیرجند با حضور گرم مردم و به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید محمد باقر اسدی برگزار شد.

حجت الاسلام اسدی در خطبه این نماز با اشاره به یکی از فرازهای امیرالمومنین درخطبه 143 که در مورد طلب باران رحمت است گفت: امیرالمومنین در خطبه 143 می فرماید: "آگاه باشید زمینی که شما را روی خود نگه می دارد و آسمانی که بر بالای سر شماست فرمانبردار پروردگار است و پیرو خواهش های ما نیستند و برکت خود را به شما نمی دهد از روی دلسوزی برای شما و نه به سبب تقرب به شما بلکه زمین و آسمان مامورند به شما سود برسانند و برای صلاح شما عمل کنند".

وی بیان داشت: خداوند بنده ها را آزمایش می کند و زمانی که بنده اعمال نادرست انجام می دهد نعمت خود را از آن بنده دریغ می کند.

استاد حوزه علمیه بیرجند با بیان اینکه ما تعداد زیادی جانباز و شهید داده ایم و این برای احیای اسلام بوده است، افزود: ولی هرچه به ما تلنگر زده می شود و تذکر داده می شود ما هم باید متذکر باشیم.

حجت الاسلام اسدی با انتقاد از وضعیت جامعه گفت: روز به روز بی حجابی ها و فحشا و منکرات بیشتر می شود و اینها سبب منع برکات می شود.

وی افزود: رباخواری ها هم رو به افزایش است و در آیات آمده رباخوار اعلام دشمنی با خدا و پیامبر(ص) می کند.

استاد حوزه علمیه بیرجند تصریح کرد: متاسفانه ربا خواری برای مردم یک امر عادی شده است.

حجت الاسلام اسدی با بیان اینکه برخی افراد این خشکسالی را یک امر طبیعی می دانند و می گویند نیازی به دعا و نماز ندارد درجواب به آنها باید گفت: اگر دعا و نماز و استغفار تاثیری نمی داشت امیرالمؤمنین(ع) نمی فرمود راه بازشدن درهای رحمت و برکت خداوند به بنده ها استغفار و دعا می باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha